Tildur77 Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Heisann, Håper noen har gode råd til oss. Vår nydelige solstråle er 6 mnd, og fikk sin andre tann for ca en mnd siden. Da denne tannen var på vei, nektet hun å ta både flaske og smukk. Jeg fullammer, mens far har gitt mm på flaske innimellom. Smukken har stort sett bare vært brukt når snuppa skulle sove. Etter tann nr 2 nekter hun fremdeles smokk (og flaske). Vi merker at hun har et stort suttebehov og at hun nå ikke klarer å finne søvnen uten smokk -dvs at jeg blir brukt som smukk og på dagtid må vognen trilles for at hun finner søvnen. Hun kniper munnen sammen når vi kommer med smokken. Hun har en koseklut som hun avogtil sutter på, og har nesten sovnet med denne i munnen noen ganger, men i det hun sovner, skjer det ett eller annet, og hun blir "sint" på kluten og nekter å bruke denne også.... Noen som har noen tips? Jeg ønsker ikke å amme henne i søvne hver kveld - ønsker at hun skal lære seg å sovne på egenhånd, slik hun gjorde før. Jeg er heller ikke tilhenger av skrikekurer, og i dag brukte vi 90 min på å få henne til å sove (bruker hysje-metoden, og tar henne opp når hun skriker masse). Har forsøkt å dyppe smokken i mm uten at dette hjelper.... På forhånd takk for hjelpen.
Tildur77 Skrevet 28. august 2011 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2011 Glemte å skrive at vi har prøvd det meste av ulike typer smokker som er å kjøpe...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Kjenner til problemet ja. Utrolig frustrerende for man ser de har et suttebehov. Jeg fikk et tips her forrige uke om Ringley. Vi kjøpte av typen junior og den knotten på enden suger hun på. Tydelig at det er behagelig for hun sogner med den i munnen og da napper jeg den ut. Lar henne holde i ringen om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå