Gå til innhold

hvordan finner jeg det ut??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg ser støtt og stadig her inne at noen er modne og ...cm åpne, hvordan får dere vite det??

jeg er i uke 39 nå, og lurer veldig på om jeg evt er moden og/eller har åpning.. er dette noe jeg må på sykehuset for, eller kan jordmor jeg går til kontroll til, finne det ut..?

sist jeg var hos jordmor, spurte jeg ang modning, men hun sjekket ikke, svarte bare "det finner vi ut" eller noe i den dur.. (det var kø, pga forsinkelser, så virka egentlig bare som hun ville ha meg ut, og inn med neste mann)

også lurer jeg på, merker alle om slimproppen har gått?? har ikke sett eller merket noe, så er usikker på om den har gått.. hvordan vet man det??

er førstegangs, så er ikke så mye jeg skjønner meg på ennå :P hehe..

takker masse for svar :) ha en god kveld alle mine vakre medgravide kvinner :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist svangerskap ble jeg sjekka av jm, men det var kun fordi slimproppen hadde gått. Var da 39+5. Hu ville ikke sjekke bare for å sjekke, ville ikke klusse med ting som ikke var "vits".

Jeg opplevde slimproppen, å det for at det kom slim først i truseinnlegget å så på papiret når jeg tørket meg. Her gikk den delvis over 3 dager, ingen blodspor for min del. Visst du opplever den så VET du at det ikke er utflod. Jeg synest det så ut som innmaten på ei drue, og snørrete slim.

Skrevet

Min slimpropp gikk da vannet gikk. Så ut om en geleklump, litt sånn manetaktig, og med litt blodtråder i. Men skjønte med en gang hva det var da jeg så det på dopapiret.

Skrevet

kjipt da :P er skikkelig nyskjerrig, men får spørre på neste time, mest sannsynlig har hun litt bedre tid til meg da :)

så delekat *ler for meg selv* hehe.. da tror jeg ikke at den har gått, ikke som jeg har lagt merke til ihvertfall, bare normal utflod som jeg har sett hittil.. men kjekt å høre hvordan det evt ser ut, for alle jeg har hørt med ang slimproppen, har sagt at det kom med bittelitt blod, så det er jo alt jeg har sett etter.. :P

Skrevet

Jeg har født to ganger før, og aldri sett snurten av noe slimpropp noen gang :) Så det er nok forskjellig det der..

Er kjempenysgjerrig på åpning/modning jeg også (38 uker i dag), og har veldig lyst til å spørre jordmor om hun kan sjekke på tirsdag da jeg skal til kontroll. Men sjansen er vel sikkert liten for at de sjekker kun av nysgjerrighet ja tenker jeg..

Skrevet

Den som ikke spørr får ikke svar :o) Værste som skjer at hu sier nei, men det er jo fremdelse noen som sier ja da :)

Skrevet

jeg driver forresten med modningsakupentur, så lurer på om den har noe virkning.. er jo kjedelig om jeg går på de timene, også funker det ikke, det er jo da veldig bortkasta penger.. så syns jo det er en "gyldig" grunn for å få det sjekka :P hehe..

Skrevet

Det skal jeg og starte med tirsdag :o) har ikke prøvd det før, så det blir spennende.

Føler du at det virker på deg?

Skrevet

ikke noe spesielt, men hadde 1. timen på fredag, og neste til onsdag..

så vi får se etter neste time, mulig det blir mer da :)

ei venninne merka forresten etter 1.time at ungen ble helt gal inni magen i fler timer etterpå :P mulig det var bitte litt mer action her og, men ikke så mye at det var noe spesielt merkbart :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...