Gå til innhold

Sparing i bank/fond/aksjer?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg ble oppringt på fredag av en kundebehandler i fra DNB for å snakke om sparing. Han sendte meg noen linker som jeg kunne lese, for å være litt forberedt på hvilke sparing han kunne tilby meg. Jeg synes det er kjempe kjedelig å lese om dette, og jeg skjønner heller ingenting av det. Så derfor spør jeg dere: hva sparer dere i? Jeg er for gammel til å¨spare i BSU, så det er ikke interessant.

Om noen kan hjelpe meg, så er dette opplysninger om meg:

Kan sette av 1500 kr hver mnd i sparing, skal kjøpe hus om 2 år, så er avhengig å kunne bruke disse pengene da.

Håper noen har noen lure og gode råd å gi meg....!

:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143519560-sparing-i-bankfondaksjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På sikt vil det lønne seg å spare i fond framfor å sette pengene i banken. Men 1500 pr mnd i 2 år vil ikke utgjøre så veldig stor forskjell, så hadde ikke giddet å endre spareavtale for dette beløpet.

Dersom du skal investere i aksjer krever dette en viss egeninnsats, høres ikke ut som det er noe for deg. :-)

Dessuten er det ikke de aller beste tidene for å begynne å spare i aksjer og fond akkurat nå. Jeg ville ventet til pengeuroen i Europa (Hellas etc) roer seg og børsene blir mer stabile.

Takk for svar. Nei, aksjer er sikkert ikke noe for meg. Jeg ønsker safe sparing, hvor jeg vet at mitt beløp går oppover, slik at jeg trygt kan ta de ut etter 2 år. Jeg har pr dagsdato ingen sparekonto foruten en egen konto som jeg har opprettet hvor jeg setter av 1500 kr pr mnd.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...