Gå til innhold

Endelig prøvere :D !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Midt i Juli bestemte vi oss for å slutte på p-pillene (Cerazette). Må innrømme at jeg ble overrasket over at min kjære var enig da jeg hadde samlet nok mot til å spørre :D En utrolig herlig følelse!

Fikk mensen ca en måned etter pilleslutt og er nå inne i den "magiske" uken på 2.prøveperiode.

Krysser fingrene for at det klaffer denne måneden, men er innstilt på at det kan ta lengre tid. Uansett. GLEDER MEG :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Så morro :) hvordan går det med prøvingen? Blitt noe napp enda? :)

Skrevet

Nei, foreløpig ikke noe napp :P Skal teste om 1 uke da IKM er på lørdag. Er utrolig spent! :)

Hva med deg da? -Hvilken pp er du på?

Skrevet

Utrolig spennende å høre at det er flere som skal prøve i samme tidsrom som meg! :) Jeg sluttet på p-pillene (Mercilon) den 28. August så er snart ferdig med mensen nå. Har gått på piller i 7 år så blir spennende å se hvor lang tid det tar før syklusen stabiliserer seg :P Gleder meg utrolig masse til å prøve og er spennende å kunne følge med på hvordan det går for andre også.

Kjenner jeg sitter med håpet om at det skal klaffe allerede første perioden men har vel slått meg til ro med at det ikke kommer til å skje og at det kan ta lang tid. Har startet å ta folsyre for sikkerhets skyld så får vi se hva som skjer:)

Gleder meg masse til den dagene jeg kan ta en test som viser at jeg er gravid :D

Skrevet

Ja, dette er spennende jenter! :) Har selv snart "sløst bort " et helt glass med folat, men tenker at det er bedre å være føre var ;) Plutselig skjer det!! ;D

Skrevet

oi, da kom jeg på at jeg må huske folaten min i dag.

dårlig på å huske sånt gitt.

Morro med prøving :D

er i første pp vi da. Har ikm på søndag og er veeeldig spent

Skrevet

Tenkte også at det var bedre å være føre var :P Og det eneste kosttilskuddet som jeg vet at jeg må ta er folat så da er det bare å stappe i seg litt piller :P Er det noe mer som kan lønne seg å ta når man prøver? Er snaaart i første PP selv så blir spennende det her :D

Skrevet

Gratulere som prøvere! :) Og masse lykke til, håper det klaffer fort! :)

Vi òg har begynnt (på nr2) som prøvere. Er i 1pp.

Skrevet

Selv gikk jeg på p-piller i 9 år, så det kan jo tenkes at det tar litt tid før ting er tilbake som normalt. Men jeg fikk hvertfall TR etter første "pp". Og håper den sitter denne mnd :)

Det er jo ikke uvanlig å høre at noen ikke får TR fordi de har blitt gravid med en gang etter de slutta, så det er jo håp Luneia ;)

Jeg startet også med folsyre dagen jeg slutta med p-piller for å være på den sikre siden. Et tips er å kjøpe det på samme siden som de selger billigtester. Mye billigere enn apotek fant jeg ut!

Skrevet

Så moro at vi er flere som prøver :) Godt å kunne skravle med andre i samme situasjon! Er helt fersk i dette gamet så prøver å suge til meg all informasjon og tips jeg finner ;)

Skrevet

Ja jeg lever litt i håpet om at det skal sitte på første forsøk, men vet det er greit å ikke forvente for mye også. Mange som sier at det kan være vanskeligere om man er fokusert på det for at det blir stressende for kroppen. Men klarer ikke å slippe fra meg håpet om at det er en mulighet for at det kan gå fort. Sitter allerede og strikker barnesokker i nøytrale farger og sier til meg selv at det er greit for jeg kan alltid gi de bort i gave til noen andre :P

Hvilken side på nettet er det du bruker for å kjøpe folsyre og billigstrimler? Ser for meg at jeg kommer til å ta litt flere tester enn det lommeboken sier er greit så billig er bra ;)

Alltid godt med tips underveis da det er så mye forskjellige ting som blir sagt og skrevet overalt. Holder meg stort sett til fagbøkene mine (er sykepleier) men blir noen timer med å kikke på nettet også ;)

Håper det går bra for dere andre! Gøy at vi er flere som er i startfasen! :D

Skrevet

Woho, jeg også! Første pp her, føles utrolig rart å skulle prøve på noe som jeg har forsøkt å unngå i så mange år! Har EL i disse dager (dersom mine beregninger er korrekt), og har hodet fullt av tanker om hvordan denne prosessen kommer til å bli. Ønsker alle dere andre lykke til, jeg heier på dere! :)

Skrevet

Ja ikke sant? :) Rart å plutselig skulle aktivt prøve å bli gravid. Veldig koselig :) Masse lykke til! Håper spira sitter fort.

Skrevet

Vi bestemte oss for å slutte med p-ring lørdag 27. august. Blødningen kom som vanlig fra etterfølgende onsdag til lørdag. Starter vel eggløsningsperioden nå, dersom syklusen er stabil (noe jeg er redd den ikke er ennå..) Vi er kjempespente, og øver oss hver dag;) Føler allerede at jeg kjenner masse murringer, litt stikninger og små smerter nederst i magen, men det er vel kanskje bare innbilning. Gleder meg til å ta første graviditetstest selv om jeg regner med den er negativ.

Har selvfølgelig begynt på folat.

Skrevet

Nesten samme som meg da :) Bare at jeg sluttet med p-piller og lever i troa om at jeg skal ha el omtrent nå. Men er redd for at kroppen ikke er helt enig med meg, hadde en mini blødning igår så vet ikke hva det kan være. Lest litt rundt og det kan jo ha vært el-blødning men er redd for at det bare er kroppen som er i ubalanse. Men vi gjør da et forsøk og får se hvordan det går. Jeg har startet med GraVitamin og har kjøpt inn endel tester fra billigtester og gleder meg skikkelig til å taq en test. Håper bare den er positiv (selv om jeg vet det er lite sannsynlig). Jeg har også gått og kjent etter symptomer men de jeg merker er nok bare psykiske:)

Lykke til! :) Krysser fingrene for at det blir en lykkelig måned for alle oss som prøver!

Skrevet

Ja, er GraVitamin jeg bruker også! Det inneholder vel både folat og andre nødvendige vitaminer. Jeg kjøpte også tester fra billigtester! Sååå spent nå!

Skrevet

Det blir utrolig spennende, er nesten så jeg har lyst til å begynne å teste allerede idag selv om jeg vet at det er alt for tidlig ;) Kommer nok til å bli en skikkelig testoman er jeg redd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...