Gå til innhold

Dere som hadde sex for å forsøke å sette i gang fødsel: Funket det for deg eller ikke?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I mitt førstesvangerskap hadde vi lite sex, iallefall på slutten var det så og si dødt.... Men på termindagen (min bursdag) hadde vi oss, og noen timer senere begynte fødselen, tok sin tid til babyen var ute. Men det funket her :-) Men ikke med andre mann.... Da var det mange lure rier (mase rier) men babyen kom til slutt når han var klar....

Med nr 1: Nei, og vi prøvde iherdig. Han komme ikke frivillig - måtte settes i gang 14 dager over termin.

Med nr 2: Nei. Prøvde halvhjertet. Og hadde %#&@ bekkenplager, så det var ikke verdt det...

Vi hadde ikke sex for å sette i gang fødselen,men fordi vi var kåte ;)

Men uansett så begynte veene bare få timer etterpå,om det hadde noe med sexen å gjøre aner jeg ikke..men mye mulig ettersom det var 2 uker for tidlig :)

Prøvde ikke akkurat å sette igang fødselen, men tanken på at jeg ikke kunne bli gravid (siden jeg alt var det) og at vi ikke trengte prevensjon gjorde at vi hadde oss vanvittig mye.. Ca. 1-3 ganger om dagen i perioder der han kom inn i meg hver gang. De periodene vi ikke hadde sex var han på jobb. Slik holdt vi på fra begynnelsen til uke 30 når fødselen startet helt plutselig.

Var sikkert andre ting som spilte inn også, livet mitt var ganske hektisk da med fulltidsjobb i småbarnsavd. på barnehage, flytting og eksamener. Så var nok ikke sexen alene som utgjorde den premature fødselen.

Det fungerte etter hvert, men ikke før 4 dager over termin ;-)

Det samme gjaldt også fødepizza, kanel, lange gåturer, rødvin og noen andre kjerrringråd ;-D

Annonse

Nei, og aldeles nei her.

Hadde sex på termindagen, og det endte med styrtblødning, innleggelse på sykehus og en saftig parkeringsbot. Ingen fødsel før 6 dager etterpå...DA var jeg sur da!

Jeg var 12 dager over termin, og skulle bli satt i gang på mandag eller tirsdag hvis ingenting skjedde.. Fredag hadde vi sex, lørdag fødte jeg.. Om jeg hadde født uansett er jo ikke godt å si, men vi sier det funker! :)

Babyen er klar når den er klar. Har jeg hørt mye.

Og det stemmer nok.

Men når den først er klar har jeg erfaringer med at sex fremskynder fødsel og forsterker rier!

Den kan min mann skrive under på da vi med fødsel nr 4 også fødte på natta.

"Vi skal aldri ha sex på kvelden sånn i nærheten av termin mer!" ;-) I ørska og rimelig lei av at alle 4 fødsler skjedde midt på natta.

Riene tok seg opp etter sex hver gang. Par av dem gangene startet riene etter sex, par ganger hadde jeg svake rier som minnet om kynnere og sex gjøre dette om til skikkelig sterke rier...

Så mao, har du en lang start på fødsel ta en runde i senga og vips går alt mye fortere ;-)

Med nr 5 så gjorde vi ikke noe da jeg merket svaker rier på kvelden. Dermed hold riene seg svake hele natta og babyn kom neste morra ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...