Gå til innhold

Bør jeg gi han et "eget" barn?...

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 barn med min tidligere samboer. Har nå funnet en ny mann i livet mitt, og han har lyst på et barn med meg (han har ikke barn fra før..). Han sier at han er selvsagt utrolig glad i barna mine, men at han har lyst til å oppleve hele "prosessen" med graviditet, fødsel og spedbarnstid, og også å ha et barn som kommer fra han..;)

MEN, jeg føler jeg er ferdig med graviditet...Har hatt 3 tunge graviditeter, og vil helst ikke bli gravid igjen. Men jeg skjønner jo han..at han har lyst på et barn som er "hans"! Alle har vel lyst til å oppleve det... Hva hadde dere gjort? Fått et barn til, eller ikke?...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143519430-b%C3%B8r-jeg-gi-han-et-eget-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde ikke fått barn uten at jeg virkelig ønsket det selv, ikke for noen. Hadde samboeren min ønsket barn uten at jeg selv hadde ønsket det, hadde jeg faktisk bedt han vurdere hvor viktig dette var for han. Om det hadde vært noe han ikke kunne gi avkall på, hadde vi måttet avslutte forholdet.

Jeg mener et barn bør være ønsket av begge foreldrene. Selvsagt kommer det uplanlagte barn til verden, og man blir glad i dem, men jeg kunne aldri planlagt et barn uten å virkelig ønske meg det.

Annonse

Åh, jeg hadde ikke vært i tvil et sekund. Hvis dette er mannen du skal dele resten av livet med hadde jeg "gitt" ham et barn. Så flott å finne en mann som vil bygge og bo med deg og dine 3 barn, og forplikte seg ytterligere med enda et barn.

Og du vil helt sikkert bli like glad i dette barnet som de 3 du har fra før.

Jeg hadde nok vært overlykkelig over å finne en som ville ha meg med mine 3 barn, jeg da...

Jg ga tidlig beskjed til min kjære om at fellesbarn er helt utenfor rekkevidde hos meg. Jeg er ferdig.

Han har barn fra før, og aksepterer jo da dette. Men jeg hadde sagt det til hvem som helst, for jeg er FERDIG. Da hadde jeg bare sagt han fikk finne seg ei anna dame :) Rett og slett!

Tja, det kommer an på hva du selv føler. Er det bare tanken på en tung graviditet som stopper deg? Hvis det kun er dette så hadde jeg ofret de 9 månedene. Men hvis du virkelig ikke ønsker deg et barn til blir det jo noe helt annet.

Dersom du kunne tenke deg et barn til (bare ikke graviditeten) synes jeg du skulle gjøre det. Forstår mannen din godt!

Annonse

Hvor lenge har dere vært sammen?

Dersom dere har vært sammen noen år, og du føler deg trygg på at dette er en mann du skal leve resten av livet ditt sammen med, så hadde jeg nok gitt ham barnet han ønsker seg. Selv om barnet kanskje ikke er så ønsket fra din side akkurat nå, så tror jeg nok at barn nummer 4 for din del kommer til å bli like godt tatt imot som de tre andre barna dine.

Sett deg inn i hans situasjon, hva om det var du som aldri skulle få egne barn? Tror de fleste mennesker har et ønske om å få egne barn. Reproduksjon er jo i manges øyne meningen med livet. Forstår mannen din godt, og selv hadde jeg aldri klart å blitt i et forhold hvor egne barn var uaktuelt. Mulig mannen/samboeren din hadde godtatt en avgjørelse fra din side om at du ikke vil ha flere barn, men jeg tror det bare hadde blitt et tidsspørsmål før det hadde plaget ham så mye at forholdet deres hadde tatt slutt.

Dersom mannen din er fast bestemt på at han ønsker seg et biologisk barn så har du bare to muligheter:

1. Gi ham barnet

2. Gi slipp på ham

Du bestemmer liksom at du har fått "nok" barn, og at han ikke skal få noen barn...

Ikke lett det der... Du må nok risikere at han forlater deg...

Hadde jeg funnet en mann med 3 barn, og jeg ikke hadde noe selv, så hadde ønsket meg et barn med han...

Min mann er 10 år eldre enn meg, har to barn og var ferdig egentlig, men så kom jeg da. Nyutdannet, fast jobb, en datter og klar for å stifte familie. Det var en del frem og tilbake før jeg satte foten ned og sa at han fikk velge: meg, giftemål og barn eller ingenting. Nå er jeg gravid med barnet vårt og vi gleder oss alle sammen:)

Så jeg tenker at hvis du sier nei til han så må du være inneforstått med at du kan miste han. Hvis du ikke har råd til å miste han så vet du hva du må gjøre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...