Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk brev idag fra legen om at Hcg-nivå etter MA var sunket fra 798 den 02.08. til 31 den 18.08. Jeg lurer imidlertid på om jeg kan ha blitt gravid på nytt etter MA? Noen som vet hva Hcg ligger på ca 7 dager etter befruktning? Har hørt at man kan være veldig fruktbar rett etter MA men det er isåfall ennå for tidlig for at det skal vises på hjemmetest, ca 14 dager nå...hvis det er noen der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Eg hadde ein ma med cytotec og utskraping 19 juli. Hcg før utskraping var 72000, 1. august 176, 15 august 14. Eg hadde påvist lh stigning med CB eggl. test 16. august. Etter det eg har lest om andre, så virker det som om HCG ikkje alltid halverer seg i samme tempo mot slutten. Så eg trur kanskej at målinga di 18. var rest etter forrige graviditet. Kroppen produserer hcg etter at egget fester seg, som er vanligvis ca dag 8. Trur hcg då iallefall må vera 5, for det er det som er rekna som positivt. Ved forrige graviditet testa eg i blod 8 dagar etter befruktning, då var den ikkje kome opp i 5 enno, så det er individuelt. Trur det kan vera lurt å ikke testa i blod før etter 10 dagar. Og du må evt. testa to gongar for å sjekka at det e rstigning etter ein sa eller ma, så fremt du ikkje ahr testa negativt på g test etter ma, slik at ein positiv g test vil vera valid.

Masse lykke til. Eg går og venter å å testa sjølv no og er veldig spent. Håpar det ordnar seg for deg!

Skrevet

hei du. leit å høre om ma'en din.

jeg fikk selv positiv test seks uker etter min ma/dødfødsel. helt opp til jeg fikk mensen, faktisk.

når du vet hva hormonnivået ditt lå på, kan du forsøke å regne på det. jeg er ikke helt sikker, men jeg mener å huske at skjemaet for hormonsenkingen viste at du kan regne at du halverer hormonmengden ca annenhver dag. dvs at det først synker raskt, for å så synke saktere og saktere. (mengden det synker blir jo mindre)

tell litt på det, og så ser du om du er nede i så lave nivåer at det ikke vil slå ut på en g-test eller om du ikke er det enda.

lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...