Undretrollet Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Jeg har fått mitt 3. barn, og hun vil ikke ta sutt enda. Hun er bare 9 dager, så hun kan sikkert ta den etterhvert. Begge mine andre har hatt sutt, og jeg lurer på hvordan det er når de ikke bruker? Kunne egentlig tenke meg å bare la sutta være denne gangen, men er det vanskelig uten? Noen som vil anbefale meg å bare la henne være uten?
krabbe Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 ingen av mine har brukt sutt, men har heller ikke brukt tommel. Har selv fått noen velmenende råd om at dersom ungen tyr til tommel eller pekefinger i stor grad, kan det være greit å prøve å venne på sutt istedet, men har som sagt ikke hatt dette problemet hos oss. Ikke alle unger har behov for sutt, og vi har heller aldri savnet den. Hvis ungen ikke vil ha, hadde jeg ikke presset på for å venne henne på det heller
Gjest Detverkeribakhodet Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 min 9 mnd gamle jente har ikke brukt smokk, og heller ikke tommel.. som krabbe sier hvis ungen ikke vil ha ville jeg styrt unna... hvis mini begynner med tommelen eller deg som smokk ville jeg prøvd å gi smokk, men ikke ellers. jenten min har aldri hatt noe særlig suttebehov..
Undretrollet Skrevet 28. august 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2011 Oki... Tror kanskje jeg skal se det litt ann. Blir vel ikke suttesavn hos barn som ikke bruker sutt Skal vel klare å finne andre måter å roe ned på da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå