Gå til innhold

Sitter her med rier og lurer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går de over denne gangen også? Regelmessig som en klokke hvert 5 min og varer 1 min. Ikke vonde nok til å bråke over men et sted må det jo starte. Men har blitt lurt så mange ganger før. Grrrrr. Er 37+6 og storebror kom når 38.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sååå spännande! Men du har väl ringt Föden?? Hur långt har du till sjukhuset? Hade jag varit dig hade jag dragit in!! :)

Skrevet

30 min kjørevei. Nei har ikke ringt. Det er ikke vondt nok. Og har blitt lurt så mange ganger før, det har vart noen timer men så ble det bare borte. Skikkelig irriterende. Kom masse slim i går men ikke sikkert at det var slimproppen. Ikke tegn til blod.

Skrevet

Herregud är imponerad av dig! Jag är orolig för att jag inte vetnär det sätter igång. Blev igångsatt förra gången och smärtorna var helt olidliga. Hade jag haft regelmässiga kynnere som dig och inte mina som

Kommer och går som de vill... Då hade jag bannemej ringt!! :)

Skrevet

Det må rett og slett bli vondere før jeg tror det er på ekte. Det er ikke vondt nok. Overbevist om at jeg kan gå og legge meg og sove og våkne i morgen og borte er det. Men litt spennende er det jo :) gidder ikke ringe for de sier sikkert bare at det må bli mere vondt. Og kanskje får vi komme på sjekk men bli sendt hjem igjen og det blir bare styr med barnevakt og slikt. Men har jordmortime i morgen uansett, kan jo kanskje få kranglet meg til en livmorhalssjekk da.

Skrevet

Hei!

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver, så følte at jeg bare måtte svare deg :-)

Jeg fødte mandag denne uken, og hadde maserier i ca 14 dager før dette... Begynte hver kveld, men ga seg etter et par timer. Ca 24 timer før lille snuppa kom til verden begynte det smått med relativt regelmessige rier. Kom hvert 10-15 min og varte i ca 20 sekunder i begynnelsen. Etterhvert økte lengden på hver rie til ca 50-60 sekunder, men de kom fortsatt med 10-15 min imellom.

Innimellom dabbet de faktisk av og det kunne gå et par timer uten at jeg merket noe særlig. Så begynte det plutselig igjen - i samme mønster som tidligere.

Jeg gikk å la meg kl 01 natt til mandag, følte da at det hadde dabbet litt av igjen og trodde ikke det kom til å skje noe som helst... Ganske skuffa!!

Kl 03 våknet jeg av at de hadde blitt bittelitt vondere (så vonde at jeg ikke klarte å sove, men fortsatt ikke veeeeeldig vonde syntes jeg). Men nå var det bare 4-5 min imellom hver rie, så vi dro inn til sykehuset. Kom inn på føden kl 04 og ble undersøkt. Hadde da 4 cm åpning og ellers var alt normalt. Ikke no slim eller blod, kun disse riene....

Kl 04.35 ble jenta vår født! Så på bare 35 min gikk det fra 4 cm til full åpning og gjennomført fødsel :-) Det var ikke før ca 04.20 jeg skjønte at nå kommer hun, det skjer NÅ, hehe... Før dette var smertene på riene helt greie. Måtte puste meg litt igjennom dem, men var liksom ikke sinnsykt vondt.

Så jeg ville ringt føden hvis jeg hadde vært deg! Det kan jo være at det går veldig fort :-) Kan jo legge til at jeg har født 2 ganger fra før, og vet åssen det kjennes ut. Men hadde ALDRI trodd at det skulle gå så fort på slutten, hehe...

Bedre å sjekke en gang for mye :-)

Masse masse lykke til!!

Skrevet

Oi det gikk kjapt fra 4-10 for deg da! Wow. Har bare født engang før, da hadde jeg 3 dager med masrier og var på sjekk for blodtrykk uansett og ba om å få sjekka åpning og var da 4 cm. Da tok de vannet og ga drypp og 3 timer senere var han ute. Men det var vondt! Nå er det ikke engang behov for noen massasje av ryggen eller lyder, bare rynker litt på nesa. Men veldig regelmessig da. Det er jo et godt tegn Litt redd for at disse dagene med masrier nå har gitt ulv ulv effekt så jeg ikke skjønner når det skjer, men mener fortsatt det må bli såpass vondt at jeg lager litt lyd :)

Vel vel. Skal ta plass i senga med varmeflaske på ryggen og god bok så får vi se hva natten bringer :)

Skrevet

Så spennende miepie30!!! Følger med deg, så oppdater oss da?! Har termin to dager etter deg, og her er det ikke like spennende enda! Dessverre!! Hehe lykke til!

Skrevet

Hvordan går det??

Ble litt revet med her jeg også nå! :-)

Skrevet

Men du sniker i køa da i tilfelle! Jeg har termin 2 dager før deg :P

Skrevet

Kjempespennende miepia30 (selv om du sniker i køen...)!!! Hold oss oppdatert da:))

Lykke til!!

Skrevet

Etter en liten pause er det nå tilbake litt tettere og litt vondere. Men i og med at man har overskudd til å oppdatere her inne er det jo ikke tett nok, og i allefall ikke vondt nok. Så har ikke trua helt ennå. Er jo pr def fødeklar men som dere sier ville det jo vært å snike i køen så det er jo litt tidlig ennå og mye å håpe på.

Skrevet

Du er her enda ja :o)

Skrevet

Hehe.. du er hjertelig velkommen til å snike i køen miepia30!! Håper riene tar seg opp og du får møte bebisen din snart:))

Skrevet

Så har jeg sovet som en baby i 5 timer. Grrrrr. Altså lurt igjen.

Skrevet

Men stackars!!! Jag hade blivit sååååå skuffa!!

Kram på dig!

Skrevet

Huff da, men du fikk sovet godt da :o)

Håper det er kroppen som lader opp å kansje en ny økt kommer.

Skrevet

Har akkurat skumlest gjennom tråden, det et rart hvordan man blir revet med, det er jo spennende greier dette her! Vil bare ønske deg lykke til, og var jo egentlig godt du fikk sove og lade batteriene siden det likevel ikke skulle skje i natt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...