Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Hei. Er det flere enn oss som sliter med å få babyen til å sovne både på dagen og kvelden? Han er 4,5 mnd, sover forsåvidt godt om natten når han først sovner, gjerne 7-9 timer i strekk. Men han sovner sjelden før 22-23-tiden. På dagtid derimot våkner han alltid etter 30 minutter. Om vi er ute og triller hender det at han sovner igjen hvis vi er heldige. Men det er altså det å få ham til å sovne som er problemet. Han hyler som en stukken gris uansett hvordan vi gjør det. Selv i vogna hyler han, før han plutselig sovner etter en stund med hyling. Hjemme på kvelden må vi bysse ham i søvn om han ikke sovner ved puppen. Dette kan ta laaaang tid. Føles ofte som at han ikke er trøtt nok, men samtidig tenker jeg at han MÅ jo være trøtt om han f.eks. har vært våken i 4-5 timer. (Vi har prøvd å legge etter alle våkenintervaller) På meg virker det som at han får helt panikk når han skjønner at han må sove, og at han bare vil ha selskap og oppmerksomhet hele tiden. Jeg tenker at det hadde vært deilig med litt voksentid på kvelden snart, noe jeg føler at "alle andre" med baby på denne alderen har.... (??) Hvordan bør jeg gå fram i denne alderen? Er vel litt tidlig å la ham gråte lenge? (vi har prøvd alt mulig med tidspunkter etc, og har rutine med skift, tran, pupp og sang på kvelden) Han er for øvrid glad og fornøyd når han er våken, helt til han bikker over. De gangene jeg prøver å legge før han blir sutrete, blir det bare hyl og skrik da og. Andre i samme situasjon? Føler dagene går med på å prøve å få ham til å sove, men han virker ikke særlig interessert. Kan det tenkes at han bare trenger lite søvn? Frustrerende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå