Gå til innhold

Mini har 39 i feber i kveld. Bør han være hjemme fra barnehagen??

Anbefalte innlegg

Om feberen er likedan i morgen, bør vi vel være hjemme. Men om feberen er gått ned og han virker bedre?

Er min første i bhg så jeg er så usikker. Allmenntilstanden var noe nedsatt i kveld, han var varm og litt shaky. Fikk stikkpille nå til kvelden, litt rød i huden.

Hva ville dere gjort?

Fortsetter under...

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Så lenge han har feber i kveld, må han være hjemme i morgen. Det sies at de skal ha minst en feberfri dag før de sendes i bhg.

I tillegg er det gjerne slik at feberen er lav når de våkner på morgenen, så det er vanskelig å vite om den stiger utover dagen.

Så bli hjemme dere!

Annonse

Med såpass høy feber hadde jeg holdt ham hjemme uansett... Heller sett an om han kan i veien på tirsdag, om han holder seg feberfri i morgen.. Med støy, mas og kjas i barnehagen, er det ikke noe gøy å ikke være i form, og tempen går fort opp igjen. Det beste er å ta det med ro hjemme en dag.

Han skal selvsagt være hjemme!

Feberen stiger alltid ut over dagen. Selv med et såkaldt ørebarn med utallige infeksjoner bak seg har jeg aldri opplevd høy feber om morgenen. Men har har alikevell vært innlagt på sykehus pga netopp høy feber. Hovedregelen er: ved normal almenntilstand skal barnet ha ett feberfritt døgn hjemme før barnehagestart. Ved nedsatt almennstilstand holder man barnet hjemme lengre, selv om feberen gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...