Gå til innhold

Han vil ikke fortelle sin eks at han skal bli pappa igjen

Anbefalte innlegg

Har jeg grunn til å bli sur eller, han har et barn fra før med sin eks, og jeg er gravid med vårt første felles barn.

BF til mitt tidligere barn fikk selvfølgelig beskjed samtidig med alle andre når jeg var så langt gravid at det ikke var hemmlig lengre.

Han har ingen samværsordning med sitt barn, dette skyldes at barnet har en sykdom som gjør at hun må sove hjemme hos moren så han er bare sammen med henne på dagtid, enten tar han henne med ut på noe eller så er han på besøk hos henne hos moren.

Jeg har sett gjennom fingrene med at han har tilbrakt så mye tid med eksen pga datterens tilstand, men når jeg spør ham hvordan eksen reagerer på at vi skal ha barn så viser det seg at det aldri passer å fortelle henne det.

Er ikke det litt rart?

jeg er veldig ubekvem med at han ikke sier noe til henne. Jeg lurer også på om hun kanskje fortsatt håper at han skal komme tilbake, og når han ikke sier noe så blir jeg redd for at han kanskje tenker i samme baner.

Fortsetter under...

Snålt at han ikke kan fortelle henne det. Jeg tror at det kanskje er fordi han er redd for å såre henne. At hun kanskje er sliten, alene og er utslitt av datterens tilstand. Og da vil han ikke gjøre ting verre ved å kunngjøre at han er lykkelig og venter barn.

Nå gjetter jeg bare, men har du spurt ham litt inngående om hvorfor? Hun får jo vite om det før eller senere uansett og da er det bedre at det kommer fra ham enn at hun får høre det av nabokjærringa.

Han er nok redd for at samværstida vil bli sur og lei når hun får vite dette, men han har jo tatt det valget å få seg en ny kjæreste.

Det er ikke så vanlig å ha samvær med barnet sitt sammen med barnets mor.

hu har da ingenting med om dere skal få baby eller ikke så hadde ikke brydd meg! Hun får vite det når hun ser magen din eller når dere tilfeldigvis snakker om babyen:)

MIn mann sa ikke noe til sin eks da jeg var gravid, vi følte ikke noe behov eller grunn for å si det til henne. Den som sa det var deres felles sønn da han kom hjem å sa han skulle bli storebror, og at vi skulle få en jente.

Lurer veldig på hva som gjør at hun bare kan sove hos sin mor ? Altså medisiner ol kan jo far også lære seg og gi. Men uansett om det så er da. Så må han vel ikke bare møte barnet sitt sammen med mor ? Han kan vel ta med barnet hjem til dere å ha hun der fram til senge tid. Ta henne med på ting bare dem to eller med deg også. Er ikke du inkludert i barnet hans liv i det hele tatt ? Å sist men ikke minst be han få ut fingern og fortelle det. Makan.

Annonse

høres merkelig ut at barnet bare kan være med mor. tror det er unnskyldninger ovenfor deg for at de skal få se hverandre. å da skjønner du vel hvorfor han ikke vi fortelle henne at du er gravid også..

Du skal ikke se bort fra at din samboer har samvær med tilsyn av f.eks barnets mor. At han ikke tør fortelle deg sannheten og at han lyver på barnet en sykdom som det kanskje ikke har. Kjenner du samboeren din veldig godt?

Jeg har en eks som har samvær med tilsyn, noe han aldri har fortalt til noen. Blir nok for pinlig for han å fortelle familien sin, venner og ny kjæreste , at han ikke får være alene med barnet sitt, fordi han har hatt en mindre bra oppførsel både overfor barnet vårt og meg, mens vi var samboere. Kan godt hende det er noe lignende med din samboer

Det står i åpningsinnlegget: "enten tar han henne med ut på noe eller så er han på besøk hos henne hos moren."

Han tar datteren med ut på noe av og til, men HI treffer ikke datteren hans, ser det ut til. Litt mystisk situasjon ja.

At han bar barnet med på noe betyr heller ikke at den som evt har tilsynet ikke er med.

Kanskje du HI, skal spørre mannen din om å få være med på samvær, særlig de gangene han skal ta barnet med på no, da vil du oppdage om han har samvær med eller uten tilsyn

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...