Lillegull2011 Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Er det mulig å ha kynnere/rier på kun én side? Har som oftest veldig vondt på kun høyre side og magen er helt stram.. Av og til har jeg smerter i ryggen på venstre side i tillegg til smertene i sidene på høyre side.
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Hei! Jeg er en av di som kun har kynnere på en side, høyre siden. Det hadde jeg i første svangerskap og, ser skikkelir snålt ut når magen strammer seg Men kjenner ikke til smerter i ryggen som du nevner.
Lillegull2011 Skrevet 28. august 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2011 ...men riene dine kom på begge sider da?
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Helt ærlig husker jeg ikke 100% men jeg husker riene nederst i magen var jevnt over ja. Og når jeg tenker så er det mulig at det stramma mest på høyre siden. Jeg rakk egentlig ikke tenke over hvor det var værst, for alt gikk så fort. Eneste jeg klarte å konse om var å puste riktig. Ellers var hele fødselen helt i "tåka" for meg, samboer har måtte fortelle meg hva som skjedde underveis. Husker noen få glimt bare. Uff... ble sikkert ikke klokere av dette, sorry.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Förra födsel hade jag bara rie smärtor i högra lysken. Precis där jag har mensen smärtor till vanligt. Men hela magen stramma sig
abella Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Jeg har ofte kynner kun på ene siden. Men det kan variere hvilken side da! :-) Hadde tilsvarende i forrige svangerskap; noen ganger kynnere på venstre side, noen ganger på høyre og noen ganger hele magen. Men riene var helt normale. Husker jeg hadde vondt nederst i magen, som sterke menssmerter og like mye vondt på begge sider.
Mamma i lykkerus Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Jeg spurte jordmor sist om det var kynnere når magen kun strammet seg på ene siden, hun sa at magen må strammes over hele for at det skal være kynnere og at det er kroppen til barnet som presser seg ut på ene siden når det bare skjer et sted på magen. Kjennes jo på samme måte som når man har kynnere i magen synes nå jeg da. Men jeg vet ikke. Og ang rier vet jeg ikke for det har jeg tilgode å kjenne:)
Lillegull2011 Skrevet 29. august 2011 Forfatter #8 Skrevet 29. august 2011 Magen min er stram over hele når jeg har dette. Men snakket med JM idag og hun sa som deg at babyen lener seg over på én side og kommer borti/strekker musklene der slik at det gjør vondt.. Takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå