Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Har en nydelig liten gutt på fjorten dager. Vi sliter med ammingen. Dvs. jeg har mer enn nok melk, men lillemann sovner med en gang han skal die. Jeg prøver og holde han våken, men dette er svært vanskelig. Har nå begynt med MME for å få litt avlastning. Uten dette må han ligge til brystet fra 16.00 - 23.00, kun med korte avbrekk. Iom at jeg har nok melk vil jeg nødig gi opp ammingen. Er det noen her som har opplevd det samme, og kanskje kan gi meg noen tips og råd?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Jeg opplevde det samme med min lille jente, men jeg tenkte at det bare er for noen uker så skal jeg greie å amme gjennom hele kvelden. Og etter noen uker var det ikke så intensivt lenger.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Prøv å ta av ham klærne, skift bleie etc. Vet det kan være vanskelig å holde de våkne. Selv ammer jeg konstant føles det ut som, både natt og dag... Lillebror her er snart 4 uker...
♥ mai prinsesse ♥ Skrevet 29. august 2011 #4 Skrevet 29. august 2011 Hadde også problemer med dette, spesielt da vi var på sykehuset men de ga oss ett råd som er litt "slemt" men som virket. Tok en fuktig klut som var lunket å det hjalp oss. Så ga det seg til slutt. Men følte også at jeg satt bare å ammet i begynnelsen men hos oss så gikk det bedre etter hvert å nå ammer jeg maks 10 min på hvert bryst så kan det går 3 timer til neste gang. Så ikke gi opp, går mest sansynlig over. Jeg satt i sofaen med brystet fremme den første måneden å hadde veldig lyst å gi opp men glad for at jeg fortsatte
lillenims Skrevet 29. august 2011 #5 Skrevet 29. august 2011 Det er ikke uvanlig at små barn vil ligge ved brystet "helse tiden" i starten. Se http://ammehjelpen.no/artikkel/100/Kveldsamming-og-urolige-barn-om-kvelden Her er noen tips om søvnige barn: http://ammehjelpen.no/artikkel/19/Sovnige-barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå