Gå til innhold

Mini skulle overnatte hos faren sin igår og

Anbefalte innlegg

Fredagen hadde vi inngått en avtale om at han skulle ha jenta Lørdag-Søndag. Spurte han da om når han ville hente henne og når hun skulle leveres tilbake. Han svarte da at han ikke visste og at han kom når han våknet på Lørdagen. Jeg sa da " skal vi si kl 14 da"? og han svarte IGJEN, at han ikke visste og at han kom når han våknet. 13.50 igår ringte jeg og spurte når hun skulle hentes.. Da sa han at han var rett utfor, og jeg hadde ikke engang fått pakket klærne hennes engang. Ikke hadde han ringt på forhånd engang og sagt han var på vei ( med sin nye flamme han har rotet med noen uker OG presentert ungen for) Greit nok det.. De dro ut døra. Men etter 15 minutter ringte han. " Hei jeg er forresten helt blakk og har INGEN mat hjemme" Siden jentungen alt var hentet endte det opp med at JEG måtte ta ut 200 kroner for at hun skulle få i seg mat.. Den maten spiste nok han og dama også av, for å si det sånn. Mao har jeg betalt for mat de har spist1 Så forbanna irriterende. Han spurte når han skulle levere vesla idag og da sa jeg kl 13. Litt over klokka 10.00 var de her og han sytet og klaget over at hun hadde våknet så tidlig, som var klokka 7..Har jeg lov å nekte samvær når avtalene blir brutt sånn her?!

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke nekte samvær selv om han ikke holder seg til tidspunkter osv. Det er jo selvsagt kjempeirriterende for deg at han holder på sånn som dette - men hold fast på at det likevel er viktig for barnet ditt å ha samvær med sin far!

Be eventuelt om ny mekling via familievernkontoret, slik at du kan få hjelp til banke inn i hodet hans at avtaler er til for å holdes.

Nei, du har ikke lov å nekte samvær uansett hva. Det må foreligge rettslig dom på at han ikke kan ha samvær, før du kan nekte helt.

MEN du kan legge til rette for tilpasset samvær. Det høres ikke ut som om han takler overnattinger, så da dropper du det. Og da blir det ettermiddager, og kanskje hele dager i helger(fra morgen til kveld).

Slutt å pirk på klokkeslett, ellers sliter du deg bare ut med en slik far. Og hvorfor hadde du ikke pakket klart kl 13:50???? Det går på deg der. Klag ikke på han for at du ikke har pakket.

SEnd med mat og bleier neste gang, og ikke penger.

Jeg hadde ikke latt ham ha samvær hvis han ikke engang hadde klart å planlegge såpass at han hadde mat til ungen! nekte kan man ikke, men hvis samværs foreldreren ikke har mat i hus så tror jeg ikke man får noe problemer med det offentlige. Da er det nok far som har et forklaringsproblem.

Jeg hadde aldri sendt med penger så de kunne kjøpe mat i hvertfall, da hadde de fått beskjed om å heller hente barnet en helg de hadde råd til å kjøpe mat.

Jeg vet det er viktig, og hun er glad i faren sin. Skal bestille time der ja, men de har så syyyyk lang ventetid. Argh. Er det virkelig riktig at JEG må betale for mat under samvær? Hun var der ikke et døgn engang! Han henter henne senest mulig og leverer henne tidligst mulig, alt for å være irriterende og gjøre ting vanskligst mulig.. I bet!

Når far ikke engang har penger til mat til barnet så hadde jeg holdt henne hjemme og innkalt til ny mekling.

Jeg hadde også krevd faste klokkeslett. Jeg driver ingen åpen bar der folk kan droppe inn når det måtte passe dem og barn trenger forutsigbarhet - ikke "kanskje pappa kommer", "pappa kommer om litt, men mamma vet ikke når" osv.

Det skal være faste rammer rundt samvær. Det skal være avtaler som skal overholdes og det SKAL være mat til barnet.

Annonse

Hadde ikke sendt henne til han om jeg visste han var blakk. Sendte med bleier og klær ja, men ikke mat så dum som jeg var!

Han TAKLER ikke overnattinger nei, stakkars stakkars mannfolk. I tillegg sa jeg til han at han nå skyldte meg de pengene, men da sa han at jeg skylder han penger etter vi var sammen ( noe som ikke stemmer)

så de pengene ser jeg aldri igjen, selv om det er et lite beløp det er snakk om. Nei jeg hadde ikke pakket tingene, hun skulle være der en ettermiddag og en natt, så var jo ikke mange tingene. Men har vi ikke faste klokkeslett kan jeg jo ikke planlegge NOEN ting.

Huff, nå fikk jeg tårer i øynene! STakkars jente!! å stakkars deg!

Tenk at en far kan bry seg så lite om sin egen jente, det er til å bli kvalm av.

Han skal nå glede seg til å ha henne, å de skal kose seg med hverandre og kanskje spise noe godt siden det er lørdag. Jeg forstår deg kjempe godt!! Hadde innkalt til mekling og forklart det hele på en ryddig og rolig måte. Han må da kunne gi ungen sin mat! Det var bare trist å lese. Hvor gammel er hun?

Hun fyller 3 år i Januar.. Hun elsker faren sin, men han har en sånn likegyldig innstilling ovenfor henne. Virker faktisk som han har henne fordi han liksom føler han MÅ ikke fordi han vil.. Han har tidligere uttalt at å ha henne hele helger blir uaktuelt fordi hun setter en stopper for det sosiale livet hans.

Hilsen HI

Jeg hadde sendt med mat til henne og bleier neste gang. I tillegg hadde jeg innkalt til mekling og frem til denne kom hadde jeg nektet overnattinger og tilbydd han dagsamvær. F.eks annenhver lørdag og søndag fra 10-18.

Huff, bf til mitt barn er også litt sånn. Han kommer på tida da, men etter hver helg er det klaging over hvor mye ungen våkner om natta og hvor vanskelig og sutrete han er. Ofte sender han til og med meldinger ila helga og sutrer. Virker ikke som om han vil ha sønnen på besøk, men føler han må :S

Bestill en time til familievernkontoret, så får du bare holde ut i ventetida. Har hørt noe om at dere kan skrive en slags "kontrakt" eller noe på klokkeslett han skal hente og levere. Da er det kanskje lettere for han å forholde seg til det?

Hadde forresten ikke sendt med penger til mat.

Lykke til =)

Det er ganske gale om du må drive å sende meg mat i sekken hennes hver gang hun skal til pappa! Jeg hadde ikke klart å kose meg med å legge oppi brød, pålegg og middagsmat å tenkt`"nå skal du til pappa å kose deg jenta mi". Det er så trist når han gjør ting som går ut over barnet.

Håper han sjerper seg!! ikke noe gøy for henne når hun blir større å ser at pappa ikke har noen interesse for henne. for slik merker barn.

Hilsen hun som fikk tårer i øynene av å lese dette! :(

Sender over en stor å god klem til dere begge!

Annonse

Nå har jeg samboer og aldri måttet ha levert barna mine til en ex..men jeg hadde rett og slett nektet han jeg..uansett om det er ulovlig.

For hvis mannen ikke har mat til datteren sin en gang så kan han jo ikke ha samvær med barnet sitt!!

Og det er jo ikke DITT ansvar å ta med verken mat eller bleier!!!!!!!

Tusen takk for svar alle sammen.. Kanskje best å droppe overnatting :( Har en følelse av at han er SLØV med stell av henne/skifte klær og slikt når hun er med han. Hadde sendt med en nattkjole og nye klær til henne idag. Nattkjolen var ikke rørt engang fra sekken, og hun kom i skitne sokker og samme klærne hun hadde på seg igår. Antageligvis har hun sovet i den t skjorten hun kom i imorgest. Men det er kanskje en filleting å henge seg opp i, eller syns dere? Hi..

problemet er bare at det kan slå sterkt tilbake på HI om hun nekter all form for samvær. I verste fall kan det gagne faren i en sak om samvær/omsorg.

HI: ikke nekt men legg føringer for samvær. F.eks kun på dagtid. Virker ikke som det skulle bli et problem fra faren sin side da siden han syns alt er slitsomt.

19:30

Det er ikke en filleting. Mat og hygiene er viktig. Og når man ikke engang klarer å gi barnet mat og rene klær så vitner det om at man ikke evner å bry seg og ikke klarer å ta vare på barnet.

Det er svært bekymringsfullt!

Dropp overnattingen. For barnet sin del. Jeg skjønner at hun er glad i pappa og det er flott det, men når pappa ikke kan ta vare på jenta så er det ingen god idè at hun overnatter hos ham.

Hadde akkurat samme problem selv før med at far aldri hentet eller leverte til avtalt tidspunkt! Han kunne også komme flere timer etter avtalt tidspunkt for henting og si det ikke passet alikevel!

Jeg fikk time til mekling. Der fikk far beskjed om at avtalt tidspunkt skal overholdes. 10 minutter senere enn avtalt var heller ille akseptabelt!

At avtalene aldri ble holdt gikk mye inn på meg fordi jeg ble gående å vente og jeg kunne aldri lage egne avtaler!

Heldigvis så rettet dette på seg!

At far ikke har penger til mat til barnet hadde jeg også tatt opp med en mekler. Du skal ikke være nødt til å betale for mat når han er sammen ned barnet og du skal heller ikke sitte å bekymre deg for om far har penger så barnet får mat mens han har samvær!

Ok, jeg er kansje overbeskyttende.. Men jeg hadde klikka av at han hadde dama som han bare hadde vert med et par uker med sammen med ungen også jeg! Det er ikke bra om personer kommer og går inn og utav livet til ungen på noen måte. Jeg har vert alene med sønnen min i 2år nå, ingen mann har møtt han! Det hjelper ikke hvor forelska jeg er, jeg skal være ganske sikker på at vi skal vare for at en fremtidig mann skal møte barnet mitt!

Og ja, har du gitt han klar beskjed om dette med hente/levering?

HI her.

Har sagt til faren hva jeg mener om å trekke inn en dame midt oppi det her, som han har hatt sex med/rotet med i noen uker ( etter som hva jeg skjønner, tror ikke de er kjærester) ifølge barnefaren. Har sagt at det bør være litt opp til meg hvem ungen blir presentert for?! men da får jeg slengt tilbake at det ikke er noe jeg har med å gjøre så.. Hver gang han har møtt vesla nå har han hatt med hun dama i bilen, virker som han gjør det for å irritere meg. Men ja, har sagt ifra om henting/levering. Vi hadde avtalt kl 13 idag, hva om jeg ikke hadde vært hjemme når de møtte opp her kl 10? Han tenker ikke lengre enn nesetippen.

Vet at det med skift er en bagatell i forhold, men her hjemme får hun faktisk rene klær hver eneste dag på, mens jeg ikke vet hvrdan praksis han har der borte, men jeg tenker jo mitt når hun kommer i samme t skjorte hun har sovet i! Aner ikke om han gidder tannpuss engang på datteren? Slike ting kan han lett finne på å drite i, fordi han ikke gidder.

Nei altså, overnatting bør være uaktuelt heretter...

21.30 her igjen :)

Hvet du hva jeg villegjort, tatt kontakt med familieverkontoret! Først bedt om en time alene, for å forklart ting osv å høre hva de mener om saken. Deretter trekke han inni dette, da har du noen innfor systemet som sier til han hvordan ting skal fungere.

Dette måtte jeg gjøre med bf her i gården, han ville på en måte ikke høre etter hva jeg sa om barnets beste pga sinne han hadde mot meg. I hans hode er det meg og han som er tema, i mitt står alt på ungen og hva vi kan gjøre som er best for h*n. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...