Gå til innhold

Barna mine forandrer seg sånn når vi er på besøk

Anbefalte innlegg

Mine barn som er verdens snilleste forandrer seg til små monster når vi er på besøk.

Jeg vet de tester grenser - noe jeg ikke godtar. Vi har samme regler ute som inne.

Men det aller verste er at de blir helt hyper.

Dette skjer når vi er på besøk; De løper helt villt rundt i huset. De blir nesten ruset av å være i et annet hjem og vil utforske. De åpner skap og hopper i senger. De må ta på alt og skal leke med alle leker samtidig. De roter veldig og munnen deres går i ett.

De gjør alt dette i et veldig tempo og jeg løper jo etter for å si nei og gi time-out. Deretter leker de fint i 15min før det er på ann igjen. De klarer bare ikke å ta inn nye inntrykk.

De er 4 og 6år.

Hjemme er de helt som alle andre gutter.

Føler vi ikke er så ønsket i alle hjem. Så dette må det bli slutt på. Jeg er mye alene med dem, og har jo ikke lyst til å bare stenge meg hjemme.

Hvordan få slutt på slik oppførsel? Og er det bare mine barn som er slik?

Jeg skjønner ikke hvordan jeg kan bli mer strengere enn jeg er. Noen med gode råd?

Fortsetter under...

Takker og bukker for svar!

Ser jo nå at jeg selvfølgelig bare må ta dem under armen og reise hjem.

Jeg forbereder dem alltid før vi reiser på besøk, og de nikker jo så fint der de stirrer på meg som om jeg er helt forskrudd. For de gjør det ikke for å være slem. Jeg tror ikke de kan noe for det selv.

De blir sånn når vi er på lekeland også, men der er det jo rom for slikt.

Juletrefestsyndrom..bra det finnes en diagnose...ha,ha,...

H.I.

Huff... Har det litt sånn vi også. Bare at de ikke blir gærne når vi er borte på besøk. De blir det når vi er sammen med visse mennesker. F.eks. min svigermor. Og da er det spesielt eldstegutten på 5 år som blir helt gæren!!! Hyper, hører ikke etter, bruker bestemoren sin som klatretativ etc.

Til vanlig er han ganske rolig og snill av seg. Vi har besøk av svigermor i helgen, og jeg er dritsliten!!!! Prøvde å ta oss en tur til byen i stad, men måtte bare dra hjem igjen fordi han bare løp rundt og var helt umulig. Nesten så jeg ikke gidder å ha svigermor på besøk flere ganger!!!! (satt på spissen) Jeg fatter bare ikke hvorfor han endrer oppførsel foran henne. Selv er hun verdens roligste og gjør ikke mye ut av seg... Og lillbror på 2 år tar selvfølgelig etter...

Han er sånn foran et spesielt vennepar av oss også.

Har dessverre ingen andre tips enn at dere bare må dra når de begynner med tullet sitt...

Jeg håper dette går over etter hvert...

Annonse

Som regel bruker jo dette å være omvendt....

Der ungene føler seg trygge tester de grenser etc (det vil som oftest si hjemme, hos besteforeldre, venner dere besøker ofte...), når de er på ukjente steder der de ikke er så trygge på omgivelsene bruker som regel barn å oppføre seg ganske så rolige ettersom de da kanskje ikke vet helt hvordan de skal forholde seg. Mange søker til foreldrene og blir ofte sittende sammen med dem under hele oppholdet.

Selvfølgelig er det unntak fra dette.

Du med gutten som blir helt hyper når svigermor kommer på besøk. Han søker oppmerksomhet fra henne. Ubevisst gjør de "gale" ting slik at de kan få denne oppmerksomheten. Positiv eller negativ spiller ingen rolle. Det kan også ha noe med konkurranse å gjøre. Kanskje er han redd for at svigermor skal gi lillebroren mest oppmerksomhet, og da er det best å være i forkant med sine sprell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...