Gå til innhold

Nå har jeg og min mann handlet babyutstyr til flere tusen kroner...

Anbefalte innlegg

og er enda ikke ferdig. Dyrt å ha sex uten p-piller gitt:p hehe

Vi kjøpte Simo vogn,masse ekstra utstyr til vognen da ingen ting følger med lengre,dunpose til bilstol, dunpose til vogn,vippestol,vugge med sengekant og madrass, dyner, bilstol med base.

Var på barebarn, fikk 10% rabatt på alt da vi handlet for over 9000kr.

Men fy så dyrt det er med babyutstyr.. mangler jo seng, stellebord,babygym, klær osv... Men nå er vi hvertfall i gang;) Gøy var det!!

Har dere handlet mye? Vi skulle egentlig bare kjøpe vogna da den var på tilbud, men vi ble lokka til å overstige 9000 pga rabetten.

Fortsetter under...

Hehe! Ja, det er dyrt med baby på vei. Her er det førstemann, så vi har ingenting utstyr fra før av. Heldigvis har vi fått en del. Fikk sprinkelseng med utstyr fra mamma og pappa, og en stellekommode av min bror. Vi får også låne kurv til å ha i stua og bilstol. Og har saueskinnspose etter meg selv faktisk :-P

Men selv om vi har fått mange av de "store" tingene man må ha, så synes jeg det blir dyrt med alle småtingene som man må kjøpe også, f.eks dyne og andre ting og tang.

Ellers har vi bestilt vogn, Emmaljunga Edge Duo. Gleder meg til den kommer.

Jeg har skrevet opp en handleliste for babyutstyr og alt sammen kommer til å komme på maks 10.000 kr. Deler opp for når vi skal kjøpe og hva slik at alle pengene ikke blir tømt på en gang. Hehe.

• 2 uker senere...

ja det er mye som skal i hus, og det koster flesk! men så er det mye man kan kjøpe brukt og da, ting er som oftest pent brukt og i god stand, og ting som lekegrind, sprinkelseng og stellebenk bør man da lett kunne kjøpe brukt og heller legge i ny madrass, sengekant, leketeppe og stellematte selv. ser stor forskjell på førstemann og handlingen jeg foretok meg da, (trodde man trengte alt mulig, og "kun et beste var godt nok", altså nytt og dyrt) Tips; stellekommode fra barnebutikk var ikke noe å ha, skuffene er så små at det er kun nyfødt tøyet som får plass. bruk heller en vanlig kommode, mal den om man vil, bytt knotter og legg en fin stellematte på. billigere, og bedre. istedetfor å lete i butikker nå (2. mann) så ser jeg meg om blant venner og kjente etter pent brukte ting, men vogn og bilsete vil jeg ha nytt, da dette er viktige ting som går på sikkerhet og comfort, og som brukes mye i hverdagen. shop til u drop;) hehe:)

• 1 måned senere...

vi har foreløbig handlet stellekommode (1499,-), Bil-stol med base (1999,-) og barnevogn, kjøpte brukt her da (4500,-)

Vi er så heldige at vi får sprinkelseng, vugge, vognpose til vogn så det lir penger spart der også :)

Det eneste vi må handle inn nå er dyner, div klær og tekstiler :)

håper på å ikke overstige 10.000, men når jeg legger i hop det vi har brukt foreløbig er det jo bare 2000 igjen før vi treffer den grensa ;O

Bra det er jul først ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...