Gå til innhold

Dere med menn som jobber offshore. Syns dere det er greit?

Anbefalte innlegg

Mannen her skal ta kurs i desember og har mange kontakter så han kan få fort jobb. Vi har ett barn og jeg er i full jobb, skal snart prøve på nr.2.

Venner man seg fort til at mannen er borte 2 uker pluss evt overtid?

Er det verdt den gode lønnen?

Fortsetter under...

Du rekker å savne han og sette mer pris på den tiden dere har sammen. Og når han er hjemme har han jo fri så det vil si mye avlastning og mye tid med barn. Økonomisk sett er det er stort løft. Utrolig deilig med dobbelt så stort hus og ikke minst bil hytte ferier osv..

Bakdelen er at de dagen der man trenger sin bedre halvdel kan ingen penger eller hus fylle opp tomrommet desverre.

Vi sliter ikke økonomisk, vi har så vi klarer oss og kan kose oss, men det blir ikke de beste feriene og vi har ikke mulighet til å kjøpe hus akkurat nå. Så gleder meg til å kunne unne meg litt ekstra! Og kunne kjøpe oss et hus :)

HI

Jeg synes absolutt ikke at det er verdt det... Jeg hater at mannen er borte så mye. Men det er jo hver sin smak, vet om noen som synes dte er litt deilig å savne hverandre.. Det er noe dere må se, kjenne og føle på selv

Jeg ELSKER de kveldene jeg kan være alene. Jeg må ha tid for meg selv, men vet ikke hvordan det blir når det er så lenge. Men vil så gjerne også få bedre økonomi. Da kan jeg til og med begynne å studere!

HI

Ja, man venner seg til det.

Har tre barn og en mann som ikke jobber offshore, men har annen reisejobb som gjør at han er mer borte enn en offshorearbeider.

Det går helt fint, men jeg skulle øsnke at han hadde mer fri, sånn som offshore arbeidere har, da hadde det vært perfekt. Jeg liker faktsk å kunne savne mannen litt, tror det er like mye positivt som negativt, i hvertfall for forholdet. Vi krangler knapt noen gang, er nyforelska flere gang i året ( i hverandre ja). Vi har solid økonomi, få bekymringer. Så reisejobber kan ha sine fordeler. Men man må være flink til å planlegge og organisere hverdagen.

Jeg jobber selv deltid pga mannens reisejobb, mitt eget valg, vi har også felles økonomi, så jeg taper ikke økonomisk heller på å være hjemme, har privat pensjonsparing osv i tillegg.

Annonse

Jeg har vært alene i mange år, og må si jeg hadde foretrukket en mann i offshore ;)

Jeg elsker alenetid, men hadde ikke sagt nei til en inntekt til, og en mann som var hjemme i uker i strekk når han først var hjemme :)

Nå har jeg fått meg kjæreste, og han er langtidssykemeldt grunnet ryggskade i jobb. Det er faktisk litt travelt for meg ;)

Hei! :)

Vi har hatt det sånn siden i snart 14 år, så vi er vant til å ha det sånn, han jobber 4 uker og har fri 4 uker. Pengene han tjener kommer godt med for å si det sånn, og vi blir jo aldri skikkelig lei av hverandre. Har lært oss hvordan vi takler forholdet både når vi er hjemme sammen og når han er på jobb. Før tok det gjerne noen dager før jeg greide å slappe av når han kom hjem, og noen dager på slutten av måneden der jeg bare syntes det var godt at han skulle dra.. :)

Man blir selvstendig, nesten litt for mye, man må jo klare det meste mens mannen er borte.

Datteren vår var 3 uker da han reiste fra oss første gang, og vi venter nå vårt 2. barn. Gruer meg litt til å være alene med en liten baby, men samtidig er han jo hjemme annenhver måned, der vi kan kose oss masse sammen alle fire! :)

Min mann jobber offshore i utlandet og er borte 5 uker for å være hjemme i 3 uker.

Vi har to barn og vi trivs alle sammen med en slik ordning.

Negative:

- Barna savner sin far veldig. Jobber man på rigg så er det ikke bare til å ringe hjem heller. Men det går bedre nå som de er skolebarn.

- Mye faller på meg. Jeg klarte ikke å ha en fulltidsstilling.

- Det blir jobb på julafter, bursdager osv.

Positive:

- Lønnen! Den er faktisk veldig, veldig god.

- Samlivet! Vi er som nyforelsket når han kommer hjem. Selv synst vi at det er greit å leve "slikt".

- Når han er hjemme - så er han hjemme! Vi bruker tiden på en del reiser.

Man finner nye rutiner uten mannen. Det er trist og kjedelig de 3 første dagene han reiser. Og man må tilvennes når han kommer tilbake også. Men det går faktisk kjempegreit. Vi klarer å spare flere titalls tusen per mnd. Noe som kommer godt med.

Jeg synes det er godt når han drar og godt når han kommer hjem igjen. Jeg liker veldig godt å være alene og trenger tid for meg selv. Har en lederjobb der jeg omgås masse folk hele tiden, og tiden etter gutten er lagt for kvelden, er hellig for meg. =)

Vi har en gutt og vi koser oss masse hver dag og ekstra mye når pappa er hjemme.

To uker går utrolig fort, jeg kunne ikke tenkt meg det annerledes heller. Vi krangler aldri fordi vi ikke tråkker oppå hverandre hele tiden. Det er selvfølgelig også greit med god økonomi som gir oss muligheter til å finne på mye når pappa er hjemme samt ha stort hus, biler og annet.

Go for it! Du vil ikke angre!

Jeg håper det går i orden! Han har jobbet på cruiseskip før og skal ta kursene i desember. Har kjenner folk (også høyt oppe f.eks plattformsjef) på flere rigger og har inside info om ledige stillinger som ikke blir utlyst og disse han kjenner kan gå god for han.

*håpehåpe*

Jeg vet at jeg hadde klart å være alene selv om det blir slitsomt etterhvert når vi får en til. Blir det altfor ille så kan han jo slutte, men vi trenger jo å savne hverandre litt også!

HI

Hvilken rotasjon skal han ha da? 2 uker borte og 4 hjemme? Eller 4 uker borte?

Jeg hadde ALDRI akseptert 4 uker borte iallefall, min mann reiser 2 uker og det er både og..

fordel: Han tjener jo sinnsykt bra da...60-80 000 kr i måneden.

Men jeg liker ikke å være alene med barna, jeg liker at vi kan hjelpe hverandre og at jeg kan slappe av også.

Men for all del , jeg er heldig..min mann er veldig flink de 4 ukene han er hjemme, jeg får sove så lenge jeg vil og kan reise bort etc....

Jeg jobber ikke...hadde aldri orket jobbe 100% når mannen jobber i oljen!!

20.23 her..gikk litt fort der på slutten, men skal jobbe deltid etter jul..hadde aldri jobbet 100%...er jo litt av luksusen det da..at han tjener gode penger slik at jeg kan velge å ikke jobbe/jobbe litt:)

Annonse

Planen er 2-4. Jeg håper bare ikke jeg blir utslitt av å være hjemme. Men mini er jo i barnehage når jeg er på jobb og hvis jeg trenger så har jeg mor familien bare et steinkast unna som alltid står i kø for å låne snuppa noen timer :) Ikke det at jeg har vært så flink til å benytte meg av det :)

Hei 20.23

Hva jobber din mann med når han har 60-80000 i mnd? da må han være ganske høyt opp i systemet, har også mann offshore, men lønnen er rundt 40000 brutto i mnd for en boredekksarbeider.... til og med cateringen får bedre betalt enn det, så det kommer jo an på hva HI sin mann har av faglige kvalifikasjoner, føler ikke at vi blir rike akkurat :) men man har jo muligheten til å jobbe litt de fire ukene man er hjemme også da.

med rette innstillinga går det der kjempe bra :) tanta mi har 5 unger, og onkel jobber turnus, er borte 2-3 uker og hjemme 2-3 uker, har vært det i maaange år siden barna demms var små. Har gått krute godt, og man lager og finner alltid rutiner som passer bra for seg selv.

Men så er det jo de negative tingene, som søksenbarnet mitt på 14 sa, :det er jo selvfølgelig trist at pappa er borte så mye, når jeg tenker tilbake på alle bursdagene og merkedagene han ikke har vært her pga jobben, og det faktum at han har vært borte i 5 av mine 14 år!!

Når man hører barna sier slike ting, svir det litt i hjerterota, selv om det har gått bra med alle med også :)

Offshore er supert!

Det eneste jeg vil påpeke er at han ikke bør betale for og ta kurset i egen regi. Arbeidsgiver betaler alt av nødvendig kursing.

Så:

1. Få jobben

2. Ta kurs

Hvilken disiplin skal han jobbe med? Eller hva har han av fagbrev?

Mr. Perfect

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...