Gå til innhold

Hva forventer dere å få i kantina på jobben deres?

Anbefalte innlegg

Jeg driver kantine, og vil nå undersøke litt hva jeg kan gjøre annerledes for å se om jeg får økt salget litt!

Sånn som det er nå har jeg forskjellige typer brødmat med forskjellig pålegg. Noe billig og noe litt dyrere.

Jeg har også flust av meierivarer og mineralvann. Har kioskvarer som sjokolade osv..

Innimellom har jeg vafler og suppe på menyen.

Hver dag har jeg kebab, hamburger med eller uten pomfri.

Dette er kantine på en høyskole.

Forslag mottas med takk :)

Fortsetter under...

Jeg forventer at de har:

- Kaffe

- Te

- Mineralvann / juice

- Grovt brød

- Variert pålegg

- Yoghurt

- Salat

- En eller to varmretter (som verken tar lang tid å tilberede eller å spise - har lunsj i bare 30 min.)

- Tyggis

- Drops

- Sjokolade

Salat

Noe varm mat

Smørbrød

Karbonade på brødskive med løk og ertestuing

Div drikke: kaffe, kakao, juice, melk, the, vann, må sikkert ha kullsyreholdige drikker også, men det burde vel ikke vært nødvendig bortsett fra farris og slike drikker...

At prisene ikke flår en stakkar.

Jeg jobber på et universitetssykehus og vi betaler det samme for maten som alle andre og en middelmådig middag koster opp mot 90 kr. Helt sykte priser!

Jeg forventer variert grovhet på brødmaten og flere varianter av salat eller salatbuffè. Jeg forventer melk og juice, te og kaffi som drikkevarer. Ellers er det absolutt et pluss med småposer med nøtter, energibarer, iskaffe, småsjokolader osv for rask energi på travle dager.

Annonse

Forventer og forventer... men noen forslag

Variert brød med pålegg

Påsmurte baguetter og rundstykker

Salatbar

Dagens suppe (dette har vi på jobb og det er suuperpopuleært)

Dagens varmrett, her kan du variere masse

Kaffe, te, melk, iste, juice, brus, yougurt,

Dagens søte.. vaffel, wienrbrød, kake, svele, lefse...

Jeg syntes at det som regel er alt for få sunne alternativer i typiske kantiner. Man får salat med masse ost og dressing, frøhorn med masse smør, ost og dårlig skinke. Halve "grove" rundstykker med ost eller kjip skinke, hamburgere osv.

Så, det er hva jeg forvente rå få, men jeg vil helst ha noe sunt.

Frisk(ish) salat uten masse ost i, knekkebrød som et alternativ til vanlig brød. Eventuelt skikkelig grovt brød, yoghurt uten masse fett og sukker, om du har mulighet til varm mat, bare kyllingfilet/lakesefilet med salat feks bulgur salat.

Hamburgere, kebab og chips er ikke akkurat hjerneføde!

Noe sunt.

Salat med mye bra grønnsaker, linser, kikerter, kjøtt, salatbar er vel best da. Og med oliven eller gode ting marinert i olje! Det er i alle fall salgssuksess nummer en i kantina der jeg jobber.

grov brødmat, kaffe, te, juice, frukt, supper er bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...