Gå til innhold

Dere som trener og går ned i vekt

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å trene og har lagt opp kostholdet.

Spiser ikke snop/chips, men vanlig mat. Kan tenke meg at jeg spiser rundt 1800kcal (frokost, lunsj, middag og noen ganger kveldsmat) pr.dag. Jeg spiser meg mett.

Mitt spørsmål er om jeg vil gå ned i vekt?

Jeg ønsker å gå ned noen kilo, men lurer på om jeg da må slanke meg, eller om det holder med å trene. Må jeg spise enda mindre?

Vil alle som trener og spiser normalt gå ned i vekt?

Fortsetter under...

hvis du ikke trener til vanlig nå, så vil du garantert gå ned i vekt, for da forbruker du mer enn du gjør nå, og hvis du holder matinntaket likt som nå, så vil du da gå ned. Men hvis du trner noe nå, så må du øke intensiteten eller mengden av trening.

Lykke til :D Og husk at det viktigste fokuset bør være å bli sunn, ikke tynn ;)

Hvis du til vanlig ikke har trent, men nå starter opp med fast trening flere ganger i uken, vil du mest sannsynlig gå ned i vekt uten å legge om kostholdet til direkte "slankekost", siden du spiser sunt og normalt mener jeg.

Om du går ned på 1800 kcal og jevnlig trening kommer an på hvor tung du er i utgangspunktet. Trening står for ca 10% av vektnedgangen, blant annet fordi du bygger muskler, som veier mer enn fett, men tar mindre plass. Kostholdet er derfor rimelig avgjørende.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...