Gå til innhold

Guttin min sin kompis sine foreldre skal splitte.

Anbefalte innlegg

Det er super trist, guttene våre er seks år. Jeg forstår bare ikke hva de tenker. Jeg vet det ikke er vold eller utroskap inne i bildet, så ingenting som overhode ikke kan fikses.

De var veldig unge da de fikk barn, og jeg ser jo på dem som veldig unge enda, men nå er de jo i midten av tyve årene, og har inntatt de voksnes rekker.

Jeg vet det er misnøye med økonomi, livsstil, stort boliglån, mye jobbing, skiftarbeid, og høye forventninger som er del av problemene.

Jeg kan ikke blande meg, men jeg ser at de hadde kommet langt med veiledning, på kommunikasjon, på kjærligheten, gi hverandre gode kår, på økonomi, og på barneoppdragelse.

Hva sier man, hva gjør man, synest det er trist for gutten.

Fortsetter under...

Jeg er selv skilsmissebarn, i en såkalla lykkelig skilsmisse. Jeg tror ikke at foreldre alltid forstår hvor stor en sorg det er for barna. Har lyst å hjelpe, men kan som sagt ikke stikke nesa mi bort i ting som ikke angår meg. Kunne de ikke bare fikse opp i ting, det er bedre for alle, sannsynligvis også for dem.

HI

Jeg vet :-)

Jeg blander meg ikke, og sier ingenting, men jeg synest det er trist! Jeg ser hvor de trår feil, jeg ser de gjør ting vanskeligt for seg selv, jeg ser praktiske løsninger som hadde gjort livet deres enklere, men ser de sliter i hverdagen. Er veldig forsiktig med hva jeg sier, og er den vennlige naboen. Jeg ser gutten er redd.

Det er lett å stå på utsiden og si at man ser hva som er feil. Du bare tror - husk det!

Selv synst jeg også det er trist når småbarn må oppleve en skilsmisse. Jeg vet hvor godt mine gutter har det med mamma og pappa i samme hus. Men selv skilsmissebarn kan være lykkelige:)

Om du har et godt forhold til dette paret hadde jeg sagt at du iallefall er der om noen trenger hjelp.

Annonse

Forstår at du syns det er trist, men husk på at du ikke vet alt her :)

Så lenge det ikke er deg det gjelder, så har du ikke full oversikt over grunner og reaksjoner hos de involverte.

Det er som å være misunnelig på naboer som reiser på dyre ferier og alt mulig annet snacks, fordi en ikke har råd selv.... Hvem vet hvor billig mat de må spise, eller andre ting de forsaker for den fasaden der?

Selv om HI ikke har noe med det, syns hun det er supertrist. Spesielt siden hun selv er/var skilsmissebarn.

Dessverre må man bare se på alle som skiller lag, og holde kjeft. Da mine foreldre skulle skille seg, prøvde onkelen min å gripe inn og hindre det (er mange år siden dette skjedde). Han kom jo ikke langt med det, når noen ønsker å skille lag er det ingen som kan sette hinder i veien.

Dette blir garantert ikke det siste paret som HI ser skille lag, dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...