Harfåttprinsen:) Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Fikk plutselig masse vann i føtterne nå i ettermiddag... :/ brennede følelse i føtter også, men den ene er værre en den andre..Har hatt litt i henderne i noen dager nå... er det normalt at det plutselig blusser opp?? Er i uke 37+2..... Fikkk likk sjokk.... Håper på svar...
Vildemy Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Hei Jeg ville tatt en telefon til Fødeavdelingen. Jeg er ikke sikker og det kan godt hende dette er normalt, men du er så nær termin og jeg vet at plutselig hovenhet kan være et tegn på svangerskapsforgiftning. Lykke til ! Gi oppdatering om hvordan det går Hentet fra nettdoktor.no: Hevelse (ødem): Graderes fra 0 - 4. Normalt vil den gravide hovne litt opp i ansikt, hender og på føttene, men sammen med proteinuri og stigende blodtrykk, kan kraftig hevelse være et tegn på svangerskapsforgiftning.
Tuddeli Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 Jeg blir veldig påvirket av hva jeg spiser. Spiste LITT potetgull på fredagskvelden og våknet til hovne hender og føtter. Lakris kan jeg heller ikke spise. Var sånn forrige gnang også. Varme har også mye og si, hvis du har blitt varm på føttene blir det gjerne værre.
Lillegull2011 Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Hevelser kom plutselig hos meg også.(Er 38+3) Begynte i den ene foten, og nå er begge hovne og den ene litt blå. Merker også at jeg har krafttigere legger og rundere fjes. Men urinprøvene er ok. Regner med at du er såpass ofte hos lege/JM nå at de har kontroll på urin (evnt. begynnende svangerskapsforgiftning). Hvis ikke ville jeg fått meg en time snarest.
Nosferia *gravid med nr.2* Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Pass på om foten blir varm og huden "blank" ettersom den ene er blå. Kan være et symptom på blodpropp. Ikke for å skremme - men verdt å følge med på!
Harfåttprinsen:) Skrevet 28. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2011 Takk for svar Da har jeg snakket med føden... de mente at dette var helt normalt Så skal til jordmor tirsdag, så jeg er ganske rolig nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå