Gå til innhold

HCG, kommer det samme tid hver gravidtitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist jeg var gravid hadde jeg EL rundt dag 14, så tok jeg test på dag 24. Da var det positiv på morgen urin.

Er det slik at man kan forvente det samme neste gang?

At man kan sjekke det like tidlig denne gangen..

Tok test i dag, men er jo bare 6 DPO.. Den var negativ.

Håper noen har noe svar! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det er forskjellig fra svangerskap til svangerskap, kommer ann på når den fester seg og hvor fort den stiger =)

Skrevet

hei du!

hcg er jo et hormon i kroppen din.

hvor raskt det stiger er ganske likt, dvs at det dobler seg ca hver dag. men hva utgangspunktet ditt er, vil jo ha stor innvirkning på hvor raskt det stiger...

tenk deg de to tallrekkene;

1-2-4-8

2-4-8-16

hvis du tenker at hver tall representerer en dag over IKM, så ser du at utslaget kan være ganske ulikt de første dagene, selvom utgangspunktet ikke er så ulikt.. en graviditetstest slår ut når hcg-innholdet i kroppen din når et visst nivå.

dersom du er tvillin- eller flerlingegravid, vil feks hcg'et ditt stige mye raskere enn om du er enlingegravid.

Det betyr likevel ikke at du er flerlingegravid om du tester og får positivt tidlig, men det kan bety at feks clearblue digital med sånn ukeindikator osv, kan være misvisende.

Skrevet

Tusen takk for svar Diora og VinterSol og Ostepopen!

Tok blodprøver i dag på legekontoret, og da tok de HCG i tilefelle. Så får rede på det til onsdag. I dag er jeg enten 7 eller 9 dager over EL. Da vil det vel vises på blodprøve? Slår de fortere ut enn graviditetstest?

Skrevet

det slår fortere ut på blodprøver, selv er jeg i dag 11 etter el, og var negativ, fire dager igjen til ikm, så ikke mye håp her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...