Gå til innhold

noen advokater her ??

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid etter en skillsmisse kan man ta det økonomiske oppgjøret?

skilte meg for 4 årsiden,og har ikke tatt det økonomiske oppgjøret pga en utredningen barnet vårt har vært igjennom,for å se hva slags skader det tok av tiden vi bodde med barnefar.

jeg flyttet rett inn til barnefar,og deltok med økonomi og ting i hjemme,og vi tok opp videre lån på huset.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143518390-noen-advokater-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når skilsmissen er et faktum skal oppgjøret tas uavhengig av utredning av barnet. Nå snakker jeg av erfaring og ikke som jurist. Når skilsmissen er endelig, altså ikke kun separasjon så er det ikke noe å vente med. Jo lengre man venter jo vanskeligere blir det å beregne din andel pga prisvekst som skjer hvert år, endringer i boligen m.m. så kom det til advokat så fort som mulig og begjær dette gjennomført. Evt gjør dette privat med far, men det høres litt vanskelig ut siden utredningen skal vise at barnet har tatt skade pga han??

Hvis huset står på ham, kan du få problemer i forhold til foreldelse. Den alminnelige foreldelsesfristen er 3 år. Fristen starter å løpe når dere flyttet fra hverandre ev. Fikk separasjonsbevilling dersom det skjedde først. Eller har dere avtalt at foreldelse ikke skal inntre?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...