Gå til innhold

huff. er dette kynnere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble så plutselig kvalm og fikk sikkelig mens smerter. smertene ligger ved musebeinet. huff så vondt. vet ikke om det er kynnere for vet ikke hvordan de kjennes ut. men føler hvertfall sånn at jeg får mensen.. huff sikkelig ubehaglig. nesten sånn at jeg føler jeg må gå på do for å sjekke om jeg blør. skal heldigvis til jordmor i morgen får høre med ho da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan det være babyen som presser på nedover? har ofte sånne stikninger frempå der føles noenganger som beinet skal revne i 2.. kynnere er livmoren som trekker seg sammen, jeg merker godt de, da blir heile magen knallhard,umulig å få tak i noe skinn liksom:P

Skrevet

oki. babyen ligger ganske langt nede denne gangen. så kan jo være det. har ikke hatt kynnere enda da. men har nesten ikke mage heller. ikke lagt på meg så mye. så kommer nok til å bli en liten unge. 8uker igjen nå..

Skrevet

Høres ikke ut som kynnere. Kan kanskje være hodet som fester seg? Blir spennende å høre hva JM sier :-)

Skrevet

Høres ut som han fester seg, jeg kjente mye press nedover og i beinet når han festet seg. Han har vært festet i ca 2,5 uker og får innimellom stikk ned i beinet og noen ganger kjennes det ut som om han presser seg nesten ut av sjeden. Skikkelig harde stikk!

Stor eller liten mage har ingenting å si på størrelsen på babyen, jeg har lav minimage og stor baby ;)

Mine kynnere kjennes ikke som stikk, mer som om hval har presset seg inn i magen min og presser alt han kan utover og strammer alle innvoller sammen. Magen blir steinhard på utsiden og man får som nevnt over her ikke tak i skinnet på magen engang. Tror noen ganger navlen min skal sprekke. Jeg har 5 uker til termin.

Skrevet

t gikk bra hos jm. hode til guttebabyen er veldig langt nede men ikke festet enda. men var nok mest antaglivis det som lagde ubehag. gått opp 6kg totalt til nå. symfyse målet ligger på 26,5. litt under den rød streken. men ho sier det er fordi jeg er så høy.

huff i morgen er det legen for å ta blodprøver igjen. kunne ønske de kunne gjør det på helsestasjonen. liker ikke legen min. så er nesten alle her jeg bor fulle.

Skrevet

Hei missnordheim :)

sånn har jeg det også, skrev et innlegg om det på fredag siden det startet da og jeg hadde så vondt.

I dag har jeg hatt veldig sterke mensensmerter på morningen og på ettermiddagen. Den siste varte i over 1 time. jeg har fått beskjed om at hode mest sannsynlig er festet for jm klarte ikke å røre på det sa hun. Jeg har kynnere også veldig mange, de er som regel ikke vonde, men magen blir stein hard som de over her sier.

jeg lurer også veldig mye på hva det er, hadde nesten tenkt til å ringe føden i dag, men så ville jeg heller ikke virke "hysterisk" men det er 8 uker igjen her og i følge jm er det litt for tidlig å føde nå.

Kanskje hodet ikke er helt festet, men at det er på vei til å gjøre det?

Jeg har i hvertfall kynnere hele tiden, mange om dagen!

Hvor lenge varer smertene dine? Jeg blir også helt varm og kvalm :(

Skrevet

Hei,

Jeg har det på samme måte. 8 uker igjen til termin og får ofte menssmerter og noen ganger kynnere i tillegg. For meg kan dette vare i flere timer og kommer mye om natten. Har hatt det slik en stund nå, og har ofte vært redd for om det er begynnelsen på fødsel... Ingenting har skjedd til nå, så regner med at det er hodet som presses nedover som skaper det. Jeg prøver å ta det med ro når jeg kjenner disse smertene og følger litt med på at det ikke blir regelmessig.

Har tidligere nevnt det for JM og da har en forklaring også vært at det er magen som vokser:)

Skrevet

Mine kynnere er sterkere når jeg er stresset eller har vært aktiv. Feks støvsuging setter igang mine i full guffe. Så nå har jeg sluttet med det.

Våkner ofte opp med sterke kynnere på natten. Også er det som regel en del før jeg legger meg om kvelden. Kan vare i flere timer.

I tillegg har jeg den følelsen av at det stikker ned, (ikke den samme som kynnere). Den følelsen er helt nede i "tuttelitu" og det kjennes som om jeg skal knuse der nede. I beinet liksom. Skal spørre jm når jeg skal dit på torsdag, for nå begynner jeg å lure på om dette er bra.

Kjennes også som han har lite fostervann for bevegelsene gjør vondt, hver gang han sparker eller rører på seg skjærer det liksom på innsiden. Har 33 dager igjen.

Skrevet

Ja det er det jeg har tenkt også, er dette starten på en fødsel, men så går det over. Hadde det slik på fredag og i går, så nå skal jeg se når det dukker opp igjen. Jm sa at hvis jeg fikk vonde kynnere så måtte jeg ringe til føden, fordi det var for tidlig å føde nå, men etter uker 34-35 så er det "greit" om barnet kommer. Det er derfor jeg blir så engstelig når jeg får disse vonde mensensmertene, men så lenge de går over og jeg tar det helt med ro så tenker jeg at det er greit.

Høygravid i lykkerus, er dine kynnere vonde så du våkner på natten??

Du har jo ikke lenge igjen heller så med deg kan det jo skje når som helst :)

Kynnere har jeg stort sett hele dagen, men ikke på natten!

Men er det "slitsomt" for barnet når vi har kynnere??

Skrevet

hei babytilhøsten

de varte omtrent hele dagen til å fra. ble veldig varm og kvalm ja men har ikke noen smerter nå lenger. så var nok bare hodet som la seg til rette. men jm kunne ikke si om det var festet eller ei. bare at det lå langt nede. har ingen kynner. magen min blir ikke hard eller noe. så slepper kanskje unna denne gangen oxo. jeg vet søsteren min hadde mange kynnere. men ho hadde for mye fostervann men alt gikk fint med ungen. men så fant ho det ut senere at de kynnerne ho hadde mot slutten var vist veldig svake rier. har ingen smerter nå lenger. alt bra. bare veldig kvalm og uggen.

Skrevet

hei

høygravid i lykkerus

har igunn oxo tenkt på om jeg har forlite forstervann. for når han av min i magen sparker gjør det sinnsykt vondt. det er rett og slett litt ubehaglig for det det gjør så vondt

Skrevet

så bra at det har gått over, jeg kjenner det i dag også, men ikke i nærheten av hvor vondt det var i går og på fredag. Jeg har fått beskjed om å ta det helt med ro fordi hodet har festet seg, får ikke lov til å gjøre noen ting.

Bare jeg reiser meg opp av sofaen så får jeg kynnere, men de er ikke vonde bare veldig ubehagelig. Men så lenge ikke det er farlig for barnet så er det greit for meg, jeg holder ut :)

Jeg har fått beskjed om at det er en stor jente, hun var 1300gram i uke 28, og at det var normal mengde med fostervann, men jeg vil ikke at det skal skje noe nå, hun må bli i magen min i endel uker til synes jeg.

Men det er fryktelig kjedelig å bare være hjemme og ikke gjøre noenting!

Skrevet

hei

babytilhøsten..

jeg er gla jeg ikke har fått den beskjeden om at jeg må ta det med ro enda. fordi om jeg har veldig stor sjanse å føde før tiden. gjorde det med første mann. plutselig en kveld så gikk bare vannet og i løpet av 3-4timer var han ute.

har forsatt en del ting og ordne. så er ikke gubben til så myr hjelp når han er syk. når mannfolk er syk så er de sykere enn det de igrunn er. men jeg er gla for de energikikka jeg får i ny og ne. alt skal bli bedre etter lørdag for da har jeg fått vært på ikea og handlet stellebord og kommode til å ha klæra i.. så får stresse rundt på ikea til lørdag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...