Gå til innhold

Minifom, fordeler/ulemper ved bruk av dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på under 1 mnd vil ikke rape og sliter med luftsmerter. Har fått anbefalt minifom men vil høre litt mer om andres erfaring ved bruk av dette??

Har allerde forsøkt å "pause" ammingen for å få han til å rape flere ganger vi har også forsøkt flere "stillinger". ikke noe funker...

Sliter også med å få i han nok melk (han sovner og klarer ikke gape når han mister sugegrepet), suger i 10 - 15 min og så vil han ikke ha puppen mer. pumper for harde livet så han får flaske om vi ikkeklarer å lure i han puppen igjen... Føles nesten som om det ikke er noe bunn i denne lille tassen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meget god erfaring med minifom! :)

Brukte det en ukes tid, for så å prøve uten, på et par amminger - mye skrik og hyl, tydelig plager fremdeles. Så fortsatte med minifom det resterende av det døgnet. For så og fortsette et par dager til.

Prøve deretter på samme måte, uten minifom.

Nå har vi klart oss uten i snart tre uker.

Det var legen min, som foreslo at vi kan prøve oss frem, og bruke minifom i perioder eller ved behov. Visstnok ingen spes. bivirkninger eller noe som tilsier at man helst ikke skal bruke minifom.

Skrevet

Vi prøvde med fenikkelte først, siden det er naturlig men syns ikke det hadde sånn voldsom effekt. Fikk råd om minifom og tulla ble bra i magen ganske fort. Ville ikke bruke det så lenge så vi brukte det vel i 3-4 uker. Etter det var ho 3 mnd og magetrøbbelet var forsvunnet som dugg for solen :-) Ville prøvd det om jeg var dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...