Kronesis Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Hei alle dere som venter på fødsel. Jeg fødte for to uker siden og hadde en veldig fin fødselsopplevelse. Jeg hadde også en fin tid som høygravid. Alt i kroppen stemte og jeg følte meg sterk og trygg. Selvsagt er jeg glad for at jenta mi er her, men skulle gjort alt for å oppleve siste tiden av graviditeten og fødselen en gang til. Det var så fint. Ventetiden til fødsel og fødselen er de beste dagene jeg noen gang har opplevd. Er misunnelig på dere som venter. Jeg er kanskje ikke helt normal, men jeg mener det! Ønsker alle dere som er fødeklare lykke til. Gi slipp og la kroppen jobbe! Fokuser på hvor sterk kroppen er! Kvinnekroppen er fantastisk som kan bære fram og føde barn.
zombie2be Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 vel det er vel noe man kanskje kan føle på i ettertid, høres jo flott ut å sitte med den følelsen! Sånn er det vel ikke akkurat her, mer et ork nå.. heldigvis maks 2uker igjen til vi får møte lillejenta:) Dagene er såå tunge og lange nå, har en aktiv 3åring fra før og har masse dårlig samvittighet for alt jeg ikke orker lenger:( men vet jo at dette er normalt og at flere føler det sånn..har i tillegg slitt veldig med rygg/bekken og derfor ikke jobbet siden uke 8 i svangerskapet. Nå klarer jeg ikke kjøre særlig langt heller, 10minutter i bilså er det akkurat som om symfysen vil gå av:( heldigvis så er dette svangerskapet bedre enn det forrige,da jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning og ungen måtte ut i hu og hast 3uker før termin.. da hadde jeg ikke denne "spesielle" ventetiden, plutselig så var det bare over. Så jada, er heilt enig i mye av det du skriver, men tviler nok sterkt på at jeg vil føle som deg.. Likevel, jeg skal prøve å nyte disse siste (forhåpentligvis) dagene evt ukene før det skjer noe. er jo heilt spesielt å gå rundt å vite at nå er barnet ferdig, det kan starte når som helst! Ble langt,men godt å lufte tankene litt;)
Skrømti Skrevet 29. august 2011 #3 Skrevet 29. august 2011 Jeg forstår akkurat hva du mener! Slik har jeg også hatt det med mine to. Den tiden før man føder er helt spesiell, og gjerne er det slik at man ser det best i etterkant. Det er vel slik vi mennesker er; at vi husker de gode tingene. Og det kan jo være at disse tankene er en del av det å bearbeide fødselen. Kos deg med babyen din! Det blir bare kjekkere og kjekkere!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå