Gå til innhold

hva slags fast føde startet du med??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på helsestasjonen på tirsdag. Snuppa har fullammet til nå.Men skal vel snart begynne med grøt. HS sa at det var opp til oss hva vil ville starte med. Velling, eller mos av poteter eller grønnsaker.

Jeg har veldig lyst å starte med velling, men der er ikke gubben enig. Han vil putte grønnsaker i snuppa. Syntes det hørtes tidlig ut jeg...

Hva startet du med???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tynn grøt :) Var ikke så poppis men...hehe.

Skrevet

startet med tynn grøt og gikk så over på en og en grønnsak blandet med mm eller mme. De sier det ikke spiller noen roll hva man gir først, grøt eller grønnsaker, lykke til :)

Skrevet

Begynte med fruktmos, så grøt.

Skrevet

Begynte med grøt. Nå får hun grøt både morgen og kveld pga spisevegring mot flaske/melk. Grøt er mer godtatt, så da må det bare bli slik selv om hun er bare 4 mnd. Bedre med et måltid grøt enn ikke noe måltid.

Skrevet

Jeg tenker å starte med grønnsaksmos og fruktmos. Det skal visstnok være bedre for magen. Har gitt henne litt banan og gulrot/potetmos et par ganger, men bare en liten smak på tunga. Tenker ikke å starte skikkelig med fast føde før hun nærmer seg 6 mnd.

Har dessuten dårlige erfaringer etter førstemann når det gjelder å starte med grøt. Han fikk veldig problemer med hard mage, noe han fortsatt er plaget med. Han ble også mye vanskeligere når det kom til soving. (Startet da med grøt ved 4,5 mnd alder.)

Håper derfor at det vil gå bedre å starte med grønnsaker/frukt denne gang.

Skrevet

Jg startet med grøt. Var liksom det enkleste, min sov nemlig hele natta igjennom kun på mme, så ville gi han litt ekstra næring, så da ble det grøt og ikke middag liksom. :P

Jeg lagde bare den smaksprøveoppskriften som sto på pakka. 1 teskje grøt og en teskje vann.

Skrevet

Vi har nettopp starta med litt fast føde. lillegutt er 4,5 mnd. jeg begynte med tynn velling, men bruker morsmelk istedet for vann. da får han også næring fra melka:) han slurpa det i seg og syns det var veldig godt. vellinga har blitt litt tjukkere for hver dag, så snart går vi vel over til grøt med skje :) har så vitt smakt på grønnsakspurre - det var ikke godt. i dag fikk han litt potet mosa i morsmelk, og det gikk ned. morro med litt smaksprøver av forskjellig, men tenker å stort sett fortsette med bare grøt en gang om dagen ei god stund,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...