Gå til innhold

Baby"syk" når man har liten baby. Helt normalt, ikke sant?

Anbefalte innlegg

Yes....da er altså følelsen kommet igjen. Følelsen av å ikke være helt ferdig, av at dette ikke er siste babyen...

Men dette ER jo siste babyen. Hun er nå 5 mnd gammel, og vår tredje.

Vi er helt ferdige med barn av flere grunner. Vi ønsker å ha økonomi til å f.eks reise litt. Vi ønsker å kunne følge opp barna på skolen og på aktivitetene de ønsker å drive med.

Så denne følelsen. Den er normalt, ikke sant? Dette er noe alle får, men som vil gi seg etterhvert.

For vi er ferdige..nemlig.

Fortsetter under...

Kan dessverre ikke berolige deg, for jeg hadde ikke den følelsen etter nummer tre. Jeg følte meg rett og slett helt FERDIG med barn, til tross for at den siste fødselen gikk som en drøm. Ikke var hun noen krevende baby heller.

Og når jeg ser babyer nå, så tenker jeg bare: "Jeg er glad det ikke er meg!"

Så sorry...

Lurer egentlig mer om den følelsen at man er helt ferdig noen gang kommer?

Venter nr 4 nå. Trudd vel aldri jeg skulle få så mange barn. Men å gå gravid syns jeg er en av de mest herligste tingen her i livet :)

Bare det å kjenne liv der inne, å se og kjenne hvordan det rører seg der inne i magen.

Kan si at det er nok med dem vi har etter den her kommer nå. Hvis folk tuller å spør om vi egentlig skal ha mange.

Men samtidig så kan jeg ikke si at jeg ALDRI vill gå gravid igjen. At jeg ALDRI vill ha en liten baby i armene mine igjen. Ser så mye glede i alle mine barn. Så er skeptisk på at det her egentlig blir vårres siste.

Mannen min har vel ikke satt noen stopper heller. Sier bare at vi kanskje må ro oss ned en liten stund etter den her kommer nå. :))

Takk for betryggende svar...;)

Dersom jeg nevner denne følelsen for min mann kommer han nok til å kappe strengen tvert, for han(vi) er helt ferdig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg føler det slik, for jeg liker absolutt ikke å gå gravid, og føde har jeg bare gjort fordi jeg måtte. Men disse barna er jo så hærlige, og de har så utrolig mye glede i hverandre.

hi

Annonse

Jeg fikk nr 4 ifjor.

Jeg har fantasert om en til siden hun kom til verden.

Hva den skal hete, om navnet passer s.ammen med de andre barn.

Hvilken vogn jeg vil ha neste gang.

Alle klær har jeg tatt vare på.

Tatt flere gravidtester siste 8 måneder.

MEN jeg er virkelig ferdig, vil ikke ha flere. Men klarer ikke la være å tenke på det.

Min mann skal kutte strengen, time om ett par uker.

Og jeg håper på et lite uhell. MEN jeg er jo ferdig !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...