Gå til innhold

Flere med 4-åringer som ammer fremdeles?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg tenkte å amme ørna mi til han begynner på skolen. Jeg tar MINE valg for VÅR familie, så får dere ta deres, ikke sant?

Amming er kjempesunt, forebygger allergier og gir trygghet. Slutter når han begynner på skolen for å unngå mobbing, selv om jeg ikke synes amming burde vært grunn for å mobbe.

hehehe jeg sitter faktisk å humrer litt av denne debatten :-p Ikke nødvendigvis fordi folk ammer til skolealder, men måten noen legger frem ironien og humoren på.. Syns det er mange morsomme damer her inne asså :D hehehe

Mye ironi ute og går her og må si jeg skjønner hvorfor; syns det er helt på sin plass nesten at folk tror det er tull. Desverre vet jeg om ei som ammet største til han var 4,5 år, og nå ammer hun enda den 3 år gamle jenta. Hun til og med spiser 2-3 ganger om natta enda. Som bekjent som omgås avogtil finner jeg det meget merkelig når jenta, som til og med er blitt så gammel at hun er sluttet med bleier, klatrer opp på fanget til moren, drar opp genseren og setter seg til rette for en melkeskvett.

Ja, jeg er kanskje sær i noen sine øyne men jeg syns det er på grensen til hva som er ok!!

Annonse

Jeg vil gjerne se en 4-åring som klarer å amme et barn. Må være en biologisk sensasjon, gitt!

Jeg har hørt om 4-åringer som dier fremdeles, men det er ikke akkurat vanlig.

Og jeg simpelthen eelsker gal plassering av det relative pronomet "som".

Ei jeg kjenner ble ammet til lenge over 4 år. Hun ammet på kvelden ved leggetid. Familien hadde besøk en dag som bemerket dette - "Fisj og fy at du store jenta skal ha pupp på kveldene enda!" "Jeg skal ha dem BEGGE TO!!!" sa jenta før hun trampet til soverommet med mora på slep....

Jeg ammet til gutten min var 2 år og 3 mnd... Da syns jeg det begynte å bli litt på kanten å fortsette.... å amme til barnet er 4 år.. ehh.. nei det tror jeg virkelig ikke er bra hverken for barn, mor eller far... hehe

Strengt tatt er det ingenting i veien for at man kan amme sine barn i mange år, rent biologisk sett.

Det er kun vår kultur som gjør at vi velger annerledes.

Noen som husker denne artikkelen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=520090

Hun fikk sikkert mange negative reaksjoner. Men hos andre kulturer kan nyttedyr som gris ha så stor betydning for familiens overlevelse at det er naturlig å amme en utstøtt grisunge.

Jeg sier ikke at vår kultur er "feil" siden vi velger annerledes enn våre forfedre eller dagens primitive folkegrupper, jeg vil bare minne om at det er med kultur som religion - det finnes mange veier til det rette å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...