Gå til innhold

Fornærmende ord til en høygravid en søndag formiddag!

Anbefalte innlegg

Bare så det er sagt først som sist; jeg er gift med en herlig mann og vi venter straks vårt første barn. Han er snill som dagen er lang, men innimellom har han en lei tendens til å si ting uten at ordene akkurat har vært innom hjernen før de kommer ut...

Følgende ord falt da vi ordnet oss for å gå en tur i skogen med bikkja og jeg hadde forsøkt å finne ei turbukse som passet og ei turjakke som passet (uten å lykkes særlig) og jeg var i ferd med å ta på meg skoene uten å knyte opp først fordi jeg så med gru på å bøye meg ned med den enorme magen og 20 kg ekstra på kroppen: "Du er bra lat når du ikke gidder å knyte opp skoene før du tar de på deg"!!!!!!!!!!!!

Mannen fikk beskjed om å ta på seg en ryggsekk på magen med 20 kg i og gjøre det selv før jeg la meg på soverommet og gråt! Det ble søndagstur på kun mann og bikkje i dag gitt!!! :-)

Fortsetter under...

Annonse

Du må da for all del ikke tro at du får noen støtte for hormonelle følelser her inne! Du må da fatte og begripe at det er den stakkars mannen det er synd på som har ei så lat og feit kone!

Hallepalle altså!!!!

Det er lov å bruke hodet, og det er lov å være snille med hverandre.

For noen drittkommentarer du får!!!

Jeg er helt enig i at det var ubetenksomt av mannen din, men han skjønner ikke hvordan du har det hvis du ikke forteller han det.

Så det reagerte du på?

Alle er vi forskjellige og takk for det.

Tenker vi bytter ut normal med gjennomsnitt, da er noen under og noen over.

Jeg gikk opp kun 8 kg med tvillinger, og det er ikke bra det heller. De tok av mitt kroppsfett.

Ellers vil jeg si at jeg er glad jeg aldri ble så hormonell, vet igrunnen ikke helt hvordan det føles.

11.37... den kommentaren var bra teit og unødvendig du... den var i hvertfall IKKE innom hjernen din før den kom ut, det er i hvertfall sikkert ;)

Ikke alle som er som gjennomsnittet da vet du.. noen går ned i vekt, noen legger på seg 12 kg og noen legger på seg 30.. er ingen fasit på det. Jeg har lagt på meg mye i alle mine tre graviditeter, og var i tillegg overvektig fra før. Men har fått normalvektige unger som det ikke har vært noe i veien med, ikke har jeg hatt svangerskapsdiabetes (som noen tror at overvektige automatisk får). Og bortsett fra keisersnitt med første, så har jeg født de to andre på normalt vis, helt uten smertestillende, fordi jeg ikke tålte lystgass.

Fornærmende ord? Hehe. Du er nok i overkant nærtagende og hormonell. Det var ingenting fornærmende i det han sa, og reaksjonen din er så usaklig at den måtte komme fra en overhormonell gravid kvinne.

12 kilo er GJENNOMSNITTLIG vektøkning, DUST!

(Jeg la på meg 25 kilo første gang, 4 kilo andre gang og ca 6 tredje gang. Det gir et gjennomsnitt på bortimot 12, så jeg er faktisk en forbanna perfekt dame)

ikke HI

Annonse

Man skal da ikke ha støtte for alle tragiske hormonelle utbrudd man har heller. Herregud. Kvinnen er ikke en fredet hellighet fordi hun er gravid. At man blir fornærmet og gråter over en slik kommentar er faktisk bare latterlig.

Oi, er det "ta HI dagen" idag igjen? :) Det er det forresten hver dag, hadde noen skrevet her inne at "venninna mi gråter fordi mannen ber henne knyte opp skoa når hun er høygravid, er hun ikke dum?", hadde responsen vært stikk motsatt.

Jeg gråt fordi mannen min sa han helst ville vi skulle kjøre til svigermor istedenfor å gå. Hvorfor? Jo, jeg vagget så sakte. Skikkelig hormonell, men ikke mindre trist av den grunn. :)

Hehe... Ja, det var visst den store "ta-HI-dagen" i dag!

Ja, jeg er nærtagende om dagen. Ja, jeg burde ha bedt om hjelp til å knyte opp skoen. Og JA, jeg burde ikke ha lagt på meg så mye. Jeg har imidlertid spist sunt hele svangerskapet og trener daglig. Jeg gikk en 9 timers fjelltur for ikke mange dagene siden og er i god form sånn ellers! Det er tegn på kroppen som tyder på at det er MYE vann i kroppen, så jeg er ikke bekymret. Jeg er aktiv eliteutøver innen idrett, så dette går raskt av igjen!!! Dersom formen er god og alt rundt babyen tillater det, er jeg i første konkurranse innen 5 mnd etter fødsel :-)

Enden på visa var at jeg gikk etter mann/bikkje og møtte de halvveis. Jeg sa unnskyld for at jeg var så utroooolig nærtagende og han gjentok sine unnskyldninger!

Og sånn på slutten; bare så det er sagt... MANGE av mine venner har gått opp mer enn de "vanlige" 12 kiloene i løpet av et svangerskap. I blant er dette noe vi ikke kan styre og det er ikke bare vaniljesaus og sjokolade som er årsaken til at man legger på seg. Ei venninne la på seg hhv 31, 35 og 41 kilo på sine 3 svangerskap. Hun har ikke et strekkmerke samt at hun løp maraton 1 år etter siste svangerskap. I mellom hvert av svangerskapene har hun syklet styrkeprøven, gått vasaaloppet osv osv osv. Ingen grunn til å mobbe andre for det.... ;-)

HI

Stakkars mannen din HI:(

Nærtagende du er da...la du deg faktisk i sengen å gråt??

Greit å be han si unskyld og si til han at han skulle prøvd selv å være gravid men bli ferdig med saken!!

Hjelpes, er du enda sur på han?!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...