Gå til innhold

Er jeg kjip som ikke har noe medfølelse med min fyllesyke mann i dag?

Anbefalte innlegg

Han var i 40-årslag i går. Sa han skulle ta siste banen hjem slik at han skulle være hjemme litt over kl 1. Jeg visste jo at det aldri kom til å skje. Og jeg hadde rett. Han ramlet inn døra kl 2.30.

Vi har tre barn. Han visste han skulle stå opp med 2-åringen og 5-åringen i dag. De sover ikke lenge selv om det er helg, så her var det morgen fra kl 6.30.

Jeg lå og "dro" meg til kl 9 i dag med vår nyfødte baby på 14 dager. Skal sies at han våkner omtrent hver time på natten, så jeg er sliten jeg også.

Klarer derfor ikke å synes synd på min fyllesyke mann... Slemt av meg??? Ikke gidder jeg å la han sove ut heller slik at jeg blir alene med tre små. Hektisk nok som det er siden minstemann henger i puppen store deler av tiden...

Han visste hva han gikk til, og man har alltid et valg.

Fortsetter under...

Annonse

En voksen mann og 3-barnsfar vet da utmerket godt hva som skjer om morgen. Når han vet det og likevel drikker seg full og legger seg sent er det hans valg. Jeg hadde ikke syntes synd på ham nei.

Sikkert annerledes

For de som reker ute på byen og fester støtt, men vi er litt mer ovebærende med hveraåndre, og hjelper hverandre om vi samen, eller alene har vært ute på livet. Tar Eivind på tur, er litt generøse med hverandre.

Prøv det :-) det gjør underverker for samlivet, og halv tre er ikke å seint!

Mannen var i 40-års dag. Hvorfor kunne han ikke fått kose seg uten å måtte tenke på at han måtte tidlig opp med unger om morgenen? Hadde det kostet deg Hi så mye å være litt grei? Du kunne ha stått opp med ungene, så kunne han tatt over utpå formiddagen, så du kunne sove.

Ja, jeg synes litt synd på han. Og jeg hadde ikke hatt gode følelser for min mann om han hadde oppført seg på samme måte som deg. Ikke rart det går galt med så mange forhold nå for tida hvis dette er ok måte å oppføre seg på.

Synd på ham nei!? Ikke litt. Synes tvert i mot det er drøyt å dra ut og drikke når en har 3 små barn å ta seg av inklusiv en nyfødt baby. Hadde ikke falt meg inn som et alternativ å drikke meg full 2 uker etter en fødsel, hvorfor skal det være greit for ham. Fatter ikke at det finnes så mange damer som finner seg i sånn egoistisk oppførsel.

Nei du er ikke kjip!!!

Hallo! Skjønner meg ikke på damer, eller om det rett og slett er troll her inne, som mener at det motsatte! Har man familie, og ikke minst en nyfødt, hjemme så må man ta litt ansvar!!! Ja han skal da få være ute på fest og kose seg, og det fikk han jo. Men er det nødvendig å bli drita full og rangle hjem sent på natt når han VET hva som kreves av han som far morgenen etter??? Han har et ansvar for sin familie og det bør uansett hvilken anledning komme først, så tar han det valget å bli fyllesjuk så får han jammen holde ut med det, uten å vente sympati i hvert fall! Helt om natten helt om dagen, ja!

Og så slitsomt som de første ukene med en nyfødt kan være så er det lov å tenke på kona og babyen før seg selv akkurat den perioden! Det går fint ann å feste uten alkohol også faktisk... Eller nyte et glass eller to bare for kosen, uten å bli full...

Jeg hadde ikke syntes synd på han i det hele tatt hadde det vært min mann i hvert fall. Så håper du koste deg med å ligge litt lenger i dag jeg! :)

HAR du barn 12:46? I så fall vet du kanskje litt om hvordan det er å være alene om 2 små i tillegg til en 2 uker gammel baby?? Det hadde kostet meg enormt mye å ta meg av hele flokken alene en morgen ihvertfall. Særlig hvis grunnen var at mannen var fyllesyk.

Du er dødskjip!

Jeg har 3 barn hvor av eldste er 4 år.

Mannen min får alltid sove ut i helgene i.o.m at han jobber på hverdagene, og våkner om nettene han også dersom en av ungene gjør det.

Babyer på 14 dager er jo det minst krevende som finnes!! omg DRITKJIPT

Annonse

I så fall er du dum. Ikke alle babyer og smårollinger er like krevende som dine. Min yngste hylte kontinuerlig innimellom gulping fra ca 1 uke. En toåring er gjerne i trassalderen og en femåring kan ha adhad for alt du vet. Du aner jo ikke hvor sliten en kan være etter en fødsel tydeligvis. Herregud, dakkars mannebabyen da!

Nei, jeg synes ikke noe synd på ham, eller deg for den saks skyld. :) Jeg regner med at han ikke gjorde noe stort nummer ut av det heller, men stod opp med barna og tok seg av dem?

Hvis jeg hadde hatt en på 2 uker + 2 barn til hjemme hadde jeg også forventet litt hjelp i helgene. :)

Hos oss forsøker vi å være fleksible, så hvis han skal på en fest alene, tar jeg barna neste morgen, og vice versa. Men vi er inneforstått med at i spesielle situasjoner (som f.eks. når man har et spedbarn hjemme), må begge trå til uansett.

Nei jeg synes slettes ikke du var slem med han. Selv har jeg vært alene med ett barn siden fødselen og har jeg ønkset å gå ut så viste jo jeg hva som kom dagen etter. Det var ingen som kom og hjalp meg selv om jeg hadde vært ute, da gjaldt det heller å holde seg litt i skinnet kvelden før.

Du, ikke bry deg om de som sier: bla bla bla ja det er synd i han.....bla bla bla ikke rart det blir skilsmisse når damer er så sure, dette er nok ganske så naive og hodeløse gjess som snakker. Det ser nemlig ut til at de glemmer de forholdene som ryker fordi mannen tror han bor på hotell og ikke skal skjønne at det kan være lurt å hjelpe til hjemme, eller at dama rett og slett har gått lei av han av en eller annen grunn, det virker jo på dem som om det kun er menn som bryter ut p.g.a. manglende service hjemme, noe som kan tyde på stor usikkerhet og redsel for å bli alene fra de som sier dette. :-P

Hihi.

Min kjære har vært på hyttetur i natt. Babyen er 4 uker og jeg skal helst ikke løfte toåringen pga KS.

så han 'hyret inn' svigerfar som er her og hjelper meg. Flott ordning:-)

Men nei, synes vel ikke du er kjip i og med at han visste hva som ventet i dag:-)

12.46 her.

Det hadde kommet litt an på om det skjedde ofte at mannen var ute og festet. Det høres ut her som det er kun en sjelden gang, og da synes jeg man kan være litt grei. Man holder ut å stå opp om morgenen med 3 barn en sjelden gang, for at mannen skal få sove ut litt. Neste gang kan det være hennes tur.

Men det er klart at når man ikke unner den andre noen ting, så kan man heller ikke vente noe tilbake. Her i huset er det sånn at vi prøver å hjelpe hverandre. Om nå mannen er i 40-årsdag, og det ikke er ofte han er ute, så får han da jammen kose seg uten å måtte ta unger morgenen etter. Så kan jeg heller sove lenge neste dag eller noe. Verre er det ikke.

Greier man ikke å ta 3 unger alene noen ganger, har man kanskje tatt på seg for mye.

Ikke rart folk skiller seg. Klart han skulle fått sove ut! Du skulle sagt i går: "bare gå ut og kose deg, så tar jeg barna i morgen, så kan du heller bade og legge dem om kvelden." Et ekteskap handler om å være rause mot hverandre, å ønske hverandre godt. Hva hadde det kostet deg å stå opp? Herregud, syns du er helt supersær for å være helt ærlig. Og ja, jeg vet akkurat hvordan det er å ha 3 små barn. siste født med keisesnitt. Mannen min var borte i en uke på et jobboppdrag da minstemann var 3 uker. Kjempe slitsomt, menikke noe problem. Det handler da om å gi hverandre litt slack i hverdagen!! En gang er det hans tur, en annen dag er det din tur. Stakkars stakkars mannen din som skal leve i fengsel med deg og 3 barn... unnskyld at jeg sier det, men hvis du har planer om et langt og lykkelig samliv bør du endre strategi umiddelbart!

En mann som har sovet 4 timer etter en real fyllekule er ikke edru når han våkner..

Jeg synes du er ordentlig kjip som ikke lot han sove morningen etter. Et 40 årslag er ikke en vanlig fyllekule på byen, men en litt mer "stor" begivenhet. Det var dårlig gjort av deg idag!

Og før du spør, ja jeg har barn, ikke tre, men to, men jeg har vært uten lappen til nå i sommer og eldste er 5 år. Har i tillegg stått for alt i heimen og planlegging av ditt og datt hele tida, mannen var ubrukelig tilslutt.. Jeg kasta han ut etter at han ble tilnærma alkoholiker, for det var hans eneste interesse, bortsett fra jobben sin.

Hva hadde du gjort dersom mannen din hadde knekt armen eller lignende? Og havnet på sjukehuset et døgn? Nekta å stå opp med ungene?

Litt grei bør man være. Jeg hadde vært ordentlig forbanna om jeg ble piska opp kl halv sju etter en fest. Det handler om å gi litt begge veier.

Anita.

Tenk deg motsatt situasjon da, venninnen din fylte 40 år og dere var ute og det var kjempe gøy og ting tok litt lenger tid enn du hadde tenkt.. du var kjempe trøtt om morgenen etter og ikke helt i form.

scenarie 1: Mannen din sier: sov videre du, jenta mi, jeg tar barna. Du fortjente en tur ute med jentene.

scenarie 2: Mannen din sier: Kom deg opp, jeg gidder ikke å ta barna, i dag er det min tur å sove.

Hvilket eksempel tror du lager grunnlaget for en hyggeligst dag og et mest lykkelig ekteskap.....?

Jeg hadde ikke orket å være gift med deg, for å si det sånn. Her i huset gir vi hverandre litt space og omtanke.

Det jeg ikke forstår med alle disse "fyllesyk mann"-innleggene, er:

hvorfor MÅ voksne mennesker drikke seg snydens for å ha det gøy???? Tenkte at voksne familiefedre som akkurat har fått baby, ikke tenkte at det å gå på sørpefylla var verdens morsomste. "La ham gå ut og kose seg"? HVORFOR skal kos hos voksne forbindes med store mengder alkohol? Har flere venninner med menn som faktisk koser seg i selskaper med kun 3-4 pils innabords, de vil gjerne være edru nok på en fest til å kunne slå av interessant prat med gamle kompiser de ikke har sett på lenge, og slippe hangover på morgenen. Hva som er artig med først å drikke seg selv under bordet, for så å spy og ha skallebank dagen etterpå?

Må si at jeg har aleneansvar for mine barn, og har vært både i 30-års lag, på nyttårsaften på fest og ute på bygda, uten å drikke mer enn et par glass vin. Ikke fordi jeg er veldig kristen, men fordi jeg ikke synes alkohol er noe big deal. Men både her på forumet og mange andre steder virker det som det å bli full er synonymt med å ha det gøy. Damene som går gravide, ammer osv må ta hensyn til barnet og la være å drikke alkohol når de er ute på fest. Hvorfor skal ikke mannen ta hensyn til HI og sitt nye barn, ved å stoppe etter noen drinker og være oppegående og frisk på morgenen?`Ikke noe rart folk her klager over alkoholproblemer hos mannen, når de synes det er normalt at familiefedre drikker seg dritings flere ganger i året... JEG hadde ikke orket å være gift med en mann som foretrakk fylla fremfor familien...

Helt enig med deg 23:21. Drikke seg full når man har en nyfødt hjemme pluss 2 andre småbarn? Jeg og mannen gir hverandre rom, men jeg forventer da faktisk at han ser hva som er greit og hva ikke. Fyllefest når man har en unge på 2 uker hjemme er ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...