Gå til innhold

sex for aa sette ting i gang...

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har klart aa sette i gang ting tidlig med a ha sex? eller virker det generelt bare helt helt paa slutten? noen erfaringer?

har 3 uker igjen naa og er saaaaa lei!! er villig til aa prove det meste.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forrige fødsel startet rett etter sex, men da var jeg 3 dager over ultermin og 6 dager over menstermin. Nå har jeg rett over en uke igjen og har prøvd en del uten hell... Masse mensmurringer og kynnere nå etter siste forsøk, men ingenting skjer. Håper det virker bedre for deg. :)

Skrevet

Her funka det...tror jeg. Men da hadde slp gått, jeg var moden, myk og avflatet med 1,5cm åpning. Å det var jm sitt innspill at det kunne ikke skade, å samboer var med på den kontrollen. Så han hadde ikke så mye han skulle ha sagt, men med en halvhjertet innsats så ga han det en sjangs. Men jeg fikk klar beskjed om å holde meg i seng i 20min :P

Vannet gikk 15timer senere.

Skrevet

2 uker igjen her.

Vi prøvde i går. Skal virkelig si at ting skjedde, etter en halv time hadde jeg rier(kynnere) med 1-2 min mellom rom.

Vi dro rett på sykehuset fordi jeg ofte ikke får vondt før jeg må presse.

(Dette er min 3 fødsel og sist gang rakk jeg såvidt sykehuset)

Riene kom regelmessig i 2-3 timer uten at jeg hadde skikkelig vondt, men hadde 3 cm og de ville ikke sende meg hjem siden jeg har hatt så raske fødsler før. Men utover dagen dabbet det av og 5 timer senere hadde jeg fortsatt 3 cm åpning. Ble strippet, riene tok seg opp et par timer før de dabbet av igjen.

Siden jeg har 2 uker igjen ville de ikke sette meg igang noe jeg synes er helt greit, prøver å nyte dette svangerskapet lengst mulig da det sannsynligvis er mitt siste. Så sent i gårkveld kom jeg hjem igjen. Sovet godt i natt men har en del småkynnere.

Jeg vet jo ikke hvor lenge jeg kan gå med 3 cm åpning, har jo alltid hatt 10 når jeg har annkommet sykehuset. Jordmor sa jeg kunne gå slik alt fra timer til en uke.

Blir et par dager uten sex nå, for det ble ganske heftig timene etterpå.

Så får se hva som skjer.

Men tror at så lenge du er moden så hjelper sex. :D

Lykke til.

Skrevet

jeg har 6 dager igjen til termin.. har prøvd sex.. får en del vonde kynnere en god stund etterpå.. men det gir seg dagen etter.. off.. vil at noe skal starte ;)

Skrevet

"beibifot blir storebror" : hvor lenge hadde du igjen naar dette skjedde?

jeg hadde 1 cm aapning for en uke siden, og har hatt en del vonde kynnere den siste uken.. men ingen slimpropp enda :(

faar vel prove litt sengekos og se hvordan det gaar! kan vel ikke skade i alle fall :)

Skrevet

3dager igjen, og vi har gjort ganske mange forsøk på å starte noe med sex.. men neeida! trodde vi hadde greidd det for en uke siden-da kom disse kynnerne/maseriene med 6-7min mellomrom i 2timer, og de var ubehagelige! meeen neida,ikke hjalp det noe på modningen heller,for det blei sjekket fredag..

Såå klar for å føde altså! Men tror kanskje ikke denne kroppen er helt klar ennå..

så ærlig talt,vet ikke hvor mye jeg orker å stresse med det de neste dagene..

Skrevet

2dager før ul termin, og to dager etter mens term. Slp gikk på en mandag, og fødte på søndag.

Skrevet

Har prøvd med sex... Første gangen var jeg 38 uker, og da gikk slimproppen rett etter på. Har prøvd 2 ganger etterpå, var moden og 1 cm åpning, men ingen effekt likavel. Så jeg har konkludert med at det ikke funker for meg i allefall! Har termin i dag...

Skrevet

Jeg er 39+3 og prøvde sex i går kveld fordi jeg hadde hatt mer enn vanlig med kynnere på dagen. Men hittil har det ikke skjedd noe mer og kynnerne har dabbet av.

Bør kanskje prøve igjen i kveld men det kan ikke sies å innebære særlig stor nytelse for min del i allefall...:)

Skrevet

Det funker visst bare når babyen ellers er klar for å komme - derav betegnelsen "sette igang" - ikke for å fremskynde fødsel. Dessverre. Jeg har også brukt helgen på å ha sex og gjøre tyngre husarbeid, men uten resultater så langt :-/ En uke igjen til termin her, håper å komme i mål før 1. sept.! Om ikke annet så blir det jo fint i huset, og det kan jo være greit å forsyne gubben godt før det blir noen uker med tørketid ;-)

Skrevet

gjorde nok ikke mye for meg heller! om jeg kjenner noe forskjell saa er det faktisk mindre kynnere saa langt i dag enn det har vert de siste par dagene.... :( men men.. er blitt skikkelig forkjola saa naa kan i grunnen babyen vente til jeg er blitt frisk igjen... :)

Skrevet

Er det selve sexen eller sæden som skal ha virkning? Mener jeg leste et sted at det var stoffer i sæden som gjorde jobben?

Skrevet

ja det er prostaglandins i sæden som skal gjore virkning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...