Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #1 Skrevet 28. august 2011 Bruker dere vippestol til mating eller lar dere dem sitte i høystol den lille tiden matingen pågår? Tenker da på de babyene som er over 6-7 mnd.
El1 Skrevet 28. august 2011 #2 Skrevet 28. august 2011 Jeg har aldri hatt vippestol, men en god høystol som jeg brukte fra han var 5 mnd, før det ga jeg han mat på fanget for da hadde jeg litt bedre kontroll på hendene hans. Dette har fungert fint men jeg lot han ikke sitte lenger enn tiden det tok å mate.
Tullsjura Skrevet 28. august 2011 #3 Skrevet 28. august 2011 brukte vippestol, tl han var såppas stødig og stor nokk til en høystol..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #4 Skrevet 28. august 2011 Min sønn begynte med høystol når han var 6-7 måneder. Da kunne han ikke sitte uten støtte selv. Jeg byttet på å mate i vippestol og høystol. Ved 8 mnd ville han ikke lenger sitte i vippestol, så etter det har han bare brukt høystol. Den helt enkle høystolen fra IKEA med pute og brett er jeg veldig fornøyd med!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #5 Skrevet 28. august 2011 Jeg bukte vippestol frem til han var 6mnd. Da ble han for vill for vippestolen og begynte å makke skikkelig. Han satt kun i høystolen så lenge han fikk mat. ca. 10min 4ganger om dagen.
Gjest Skrevet 28. august 2011 #6 Skrevet 28. august 2011 Stokke med tripp-trapp stol anbefaler at barn sitter i denne stolen fra de kan å sitte selv, eller fra 6 mnd alder. Vi kjøpte denne, med barnesete og pute (som er den nyere varianten av den gammeldagse bøyla) som er rett og slett genial... hadde tenkt til å være forsiktig med å bruke den før hun sitter selv (hun sitter heller ikke selv enda), men startet da hun var 6 mnd, og hun sitter som støpt i barnesetet på tripptrappen! Her sitter hun med fin rett rygg, beina på plata under, og hun har full kontroll og oversikt der hun sitter, selv om hun ikke kan å sitte selv. Kan ikke sammenliknes med noen annen stol vi har prøvd eller sett, så anbefales på det sterkeste hvis ikke ungen kan å sitte selv, men stolen og barnesetet til er ganske dyrt desverre. Vi bruker stolen så hun får være med under alle våre måltider + hennes egne måltider som kan ta en stund også uten å være noe som helst bekymret for rygg osv. Derimot, når vi er på besøk hos andre og får låne annen høystol eller tripptrapp med bøyle, så sitter hun mye mer vinglete og vi begrenser bruken til kun det mest nødvendige da hun får mat. Men det går nok bra fra 6-7 mnd uansett, de sitter jo når de sitter på fanget også, så en så stor belastning kan det da ikke være for ryggen så lenge de har noenlunde grei støtte rundt seg.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2011 #7 Skrevet 28. august 2011 Tusen takk for svar dere. Har tripp-trapp stol stående på vent, så da blir det å hente den i dag :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå