Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!datteren på snart 4 mnd har plutselig begynt å våkne mer for mat om natten. Før var hun oppe 0 eller 1 gang mellom 19 og 5-6. Nå er der plutselig 2... Fullammer bortsett fra flasken m Mme til kvelds pga lite melk.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med grøt eller gi velling til kvelds ;)

Skrevet

Bør grøten da erstatte den flasken med Mme, eller skal jeg fortsette å gi Mme i tillegg til grøten?

Skrevet

Her hos oss erstattet det flaske, men jeg har aldri ammet. Gir du velling slår du jo to fluer i en smekk, mme og grøt ;) jeg begynte med velling da sønnen min var 3 1/2 mnd og grøt med skje da han var 4 mnd. Har fungert strålende, han er 8 mnd og får fremdeles velling før han legger seg. Hvis du gir grøt til kvelds gir du mme til, men hun vil da naturlig nok ikke drikke like mye. Jeg begynte med grøt om morgenen fordi jeg var redd han skulle få knip osv men da hadde jo jeg allerede gitt velling til kvelds en stund så han fikk det også. Spørs litt hva du vil prøve. Jeg ga også etterhvert velling om natta for da holdt det med et måltid.

Skrevet

Ser at det kanskje er litt forvirrende at jeg skriver at her erstatte det flaske, når jeg fremdeles gir en flaske velling til kvelds. Det jeg mener er at gir du grøt til kvelds blir jo den flaska naturlig nok litt erstatta for hun vil nok ikke ha like mye mme. Du kan jo også gi grøt noen timer før hun skal sove også en flaske mme rett før.

Skrevet

Takk for tips. I dag har vi ammet hver time siden dagen startet kl fem, da etter to amminger også på natten. Er helt utslitt...og synes hun også virker sutrete og sliten. Kan jo være hun har noen økedøgn...

Helsesøster frarådet grøt og velling på 3 mnd kontroll, måtte vente til minst 4 mnd, men fikk ingen råd.

Hvor tidlig startet din opp med grøt og velling?

Skrevet

Du vil få en mye roligere og blid unge, hun frarådet det sikkert fordi du ammer. De som gir mme får beskjed om at de kan begynne når ungen er 4 mnd. Som jeg skreiv over: velling fra 3 1/2 mnd, grøt fra 4 mnd. Jeg husker jeg var på 3 mndkontroll litt seint og da hadde vi begynt med velling men det sa jeg ikke noe om... Gutten min ble født altfor sent og var helt utsulta fra fødselen av så jeg prøvde dette litt tidligere enn anbefalt og det funka strålende. Du vil få et nytt liv, med mating skjeldnere også kan andre mate ;)

Skrevet

Du vil få en mye roligere og blid unge, hun frarådet det sikkert fordi du ammer. De som gir mme får beskjed om at de kan begynne når ungen er 4 mnd. Som jeg skreiv over: velling fra 3 1/2 mnd, grøt fra 4 mnd. Jeg husker jeg var på 3 mndkontroll litt seint og da hadde vi begynt med velling men det sa jeg ikke noe om... Gutten min ble født altfor sent og var helt utsulta fra fødselen av så jeg prøvde dette litt tidligere enn anbefalt og det funka strålende. Du vil få et nytt liv, med mating skjeldnere også kan andre mate ;)

Gjest Madolyn
Skrevet

Vår 4 mnd gamle gutt har ikke sovet noe bedre etter at han starta opp med kveldsgrøt. Han sov litt bedre en ukes tid, men har falt tilbake til oppvåkning 4 ggr hver natt etter det.

Trur det er ca 50 % som blir roligere etter oppstart med fast føde, resten merker man ingen forskjell på.

Skrevet

Føler så med deg Madolyn! Jeg burde slutte å klage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...