Gå til innhold

Fryser deres premature barn lett?

Anbefalte innlegg

Min frøken på 15 måneder fryser veldig lett. Hun er veldig spinkel, veier nesten 9 kilo og er 75 cm lang, så det kan jo også være grunnen til at hun fryser så lett.

De dagene det har vært litt vind og ingen sol i sommer har vi måttet bruke 2 lag med klær slik at hun ikke fryser. Ser at mange andre barn på hennes alder bruker kun ett lag med klær, og ofte ingen sokker heller.

Hun skal begynne i barnehagen snart, og jeg er bekymret for hvordan det kommer til å gå om vinteren når de er ute. Så om du vet om varme vinterdresser, rop ut! Skal kjøpe inn en god del ullklær siden det virker som om hun ikke er så flink til å regulere temperaturen enda.

Om natten fryser hun også om hun ikke har langermet pysj på, særlig om dyna blir sparket bort. Vi har mellom 20-25 grader på rommet.

Aner ikke hva som er "normalt" siden hun er mitt første barn. Har rett og slett ingen erfaring.

Så vil gjerne høre om deres premature fryser lett!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143516902-fryser-deres-premature-barn-lett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror dette er like forskjellig for barn som alt annet... min sønn ble født i uke 27+3 i 2006. Han har alltid vært en liten varm fyr. Det er nesten håpløst å få på han jakke, og nå disse dagene da de trenger regntøy i barnehagen er han helt gjennomvåt på null tid. Barnehagen har faktisk måttet ta han inn og skiftet helt på han, fordi han ble helt klam. Har sparket av seg dyna "alltid", og i sommer har han på eget initiativ tatt med seg dyna på gulvet, og sovet oppå den - fordi det er mye kjøligere der enn i senga. Han kan kjennes kald ut på huden for oss andre, men han sier at han er varm inni, og lar seg ikke merke av den kalde følelsen.

Sørg for ull innerst hvertfall :)

Min er som en varmeovn!! Han ble født i u31+1 og de måtte skru ned varmen i kuvøsen hans hver dag. Til slutt ble det så varmt at han ikke kunne ligge i kuvøsen lenger:)

Nå er han 6 måneder og fortsatt veldig veldig varm:) Han kan nesten ikke ha på seg jakke for da blir han helt våt på ryggen, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...