Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner dere å gi smaksprøver til deres små? Tuppa mi er snart 4 mnd og jeg er litt spent på om hun vil spise grøt, og litt annet. Er det slik at det er lurt og prøve en ting flere ganger før man prøver noe annet igjen?? F.eks grøt i en uke for så og prøve en annen grøt eller grønnsaker på glass?? Noen med erfaringer som har lyst til å dele de med meg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at jeg har litt lite melk på dagtid, så håpet mitt er at hun kan bli litt metter ved å få litt grøt i tilegg til amming. (Når det er lite melk, får hun enten pumpet mm eller mme). Vi har strevet litt med ammingen, men etter å ha jobbet med saken i ett par uker nå har jeg mer melk, men ser at jeg ikke klarer å produsere helt nok, selv om jeg har økt melken litt.. (Ved hjelp av pumping etter at hun har spist, nesespray for å få melken til å renne lettere, pumping etter at hun har lagt seg, og vekke henne på natten for å amme)...

Skrevet

Hei!

Jeg prøvde med en type grøt i noen uker og kun det. Hun hadde litt magetrøbbel som spedbarn og jeg var livredd for å klusse det til igjen. Mitt råd er å gi kun en ting over en stund og gjerne litt tidlig på dagen om magen skulle slå seg vrang.. Tok nesten 6 uker før vi var oppe i full posjon med grøt så det var bare å smøre seg med tålmodighet :-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg begynte med grøt da hun var 4 mnd og 1 dag, fikk grønt lys av hs:) Jeg var og er fortsatt spent på hva hun liker/ikke liker. Vi har holdt på med grøt i en uke nå, og det ser ikke akkurat ut som om at hun liker det, hehe.. halve skjeen med grøt kommer ut igjen, men hun klarer på et vis og smatte det i seg...Har ikke helt skjønt enda at hun må gape når hun skal ha, så vi må få henne til å smile ol.

Jeg lar henne også få suge litt hvis jeg spiser frukt, og det liker hun veldig!

Her har det ikke vært noe tegn til magevondt ved grøten, så jeg begynte å innføre grøt om kvelden for 2 dager siden, meen hun vil fortsatt ha den siste flasken med velling når hun ligger i sengen.

Jeg tar en halv av en halv t-skje med sviskemos i grøten nå på smaksporsjoner i tilfelle magen skulle stoppe helt opp. Det hjelper veldig på, og kommer ut igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...