Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på nesten 4 mnd som er så varm i hodet. Svetter enormt når han spiser, gråter, leker, ja under all aktivitet. Og når han sover. Ikke febervarm, men heller litt klam i pannen. Flere som opplever det samme med sine små? Er det normalt? Han har endel mørkt hår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på! Min blir også enormt klam når han hisser seg opp eller kaver når han spiser. Han blir også klam på bena og føttene.

Skrevet

Baby regulerer temp gjennom hodet. Nå vet ikke jeg hvor dere bor, men her er det fremdeles veldig varmt ute. Så jeg må passe på å ikke ha på for varme klær...Ofte har han bare føtter fremdeles.

Skrevet

tror du fint kan prøve deg frem med å kle gutten din i litt lettere klær, prøv med å ta av sokker, kortarmet body + tynn bukse osv. Selv om det er mindre klær enn du bruker inne. Kanskje han er bare veldig varmblodig og bruker mye mer energi :) Og legg heller over et teppe om han ligger i ro på gulvet f.eks. og kjenn på temperaturen i nakken/magen (ikke fingre og tær) for å kjenne om han faktisk er varm eller ikke. Hvis han blir kald i mindre klær så er det sikkert noe annet som er grunnen men ville prøvd dette først, ungene tåler bedre å være litt kalde enn litt for varme. Og som det sies, de regulerer varme ved å slippe overskuddsvarme ut av hodet. Bruk derfor heller ikke lue inne eller når han ligger lunt i vogna og det ikke er spesielt kaldt ute. Det er det jeg har hørt iallfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...