Gå til innhold

Herregud, et lite bankende hjerte på ultralyd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvelden i dag har både vært helt for jævlig og fantastisk på samme tid!

Begynte med at jeg fikk smerter i venstre side av magen. Sånne strålende, ilende smerter som kom i tak. NEI nå mister jeg babyen tenkte jeg... bare et spørsmål om tid før jeg begynner å blø..

Jeg ringte legevakta og de ville ha med ned på sjekk pga komplikasjonene jeg hadde med sønnen min i forrige svangerskap.

På legevakta tok de masse prøver, alle negative.. men legen henviste meg videre til sykehuset. Heldigvis er legevakta nabobygget til sykehuset så vi tuslet over dit.

Smertene stikker mer og mer i magen.

Jeg får ultralyd og legen vi møter er kjempe hyggelig. Hun kikker litt på meg og livmorhalsen min er lukket. heldigvis!

På ultralyden viser hun oss en liten bebis med et sterkt bankende hjerte!!! Det må ha vært det mest fantastiske jeg noen gang har sett. Å kjenne frykten slippe taket og jeg brast rett å slett i gråt...

Nå er vi endelig hjemme, men jeg har fortsatt vondt i venstre side av magen. Legen fant ingenting galt med meg...

Noen som har lignende erfaringer med smerter kun på ene siden? Kjennes ut som om det er der eggstokken min er ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så bra å høre at du fikk se et bankende hjerte da:) hadde de ingen forklaring på smertene? Det er ikke forstoppelse? Ligament som strekkes?

Jeg aner ikke, har ikke opplevd det selv, ,men håper det går bra! Det er jo fint at de ikke finner noe galt i alle fall:)

Skrevet

Har samme smerter som det du forklarer her. Men det har vekslet fra side til side - aldri samme side samtidig.

Legen sa at hun antok at det var livmoren som driver og strekker på seg - og at man ikke nødvendigvis kjenner det i hvert sv.skap.

1 gang jeg har kjent det og har 2 barn fra før.

Skrevet

nei tror ikke det er ligamenter.. Det hadde jeg så sykt mye av forrige svangerskap. dette sitter på en måte litt lenger ut enn der livmoren er nå. Også er det helt andre smerter..Virker som om det er litt bedre nå, men er fortsatt småvondt..

har ikke kjent noe på høyre side, men verket litt i ryggen på venstre side i stad... men varte bare litt før det var over i magen igjen...:/

Alle prøvene var jo negative så de kunne ikke gi noe svar.. men ble det ikke borte skulle jeg ta kontakt igjen:)

Men nå har jeg sett et bankende hjerte så jeg har veldig tro på at dette går bra nå!:)

Skrevet

Ja det vil nok gå bra:)

Du får ta det med ro og pleie deg selv litt, det kan i alle fall ikke skade:)

Får håpe det gir seg snart, man har jo mange vondter både her og der når man er gravid:)

Skrevet

Hvor langt er du kommet i svangerskapet?

Jeg opplevde noe lignende i uke 8, i forrige sv.skap. Tenkte med en gang svangerskap utenfor livmoren og fikk ultralyd. Alt var i skjønneste orden i livmoren.

Skrevet

jeg er 9 1/2uke ca :) tenkte også svangerskap utenfor livmoren, men de fant ingenting galt og inne i livmoren min så jeg tilogmed lille engel røre på seg:):)

Skrevet

Så herlig! Gråter av denslags, jeg.. Det går bra, skal du se!

Skrevet

Sjekket de eggstokkene dine også? Ifølge gynekologen min er det ganske vanlig å få vanncyster på eggstokkene når man er gravid, hun sier at hun sjekker alle som er på tidlig ul ift dette.

Skrevet

Å, nå ble jeg litt rørt her!! Så bra at alt så fint ut:) Det kan ikke være kramper, da? Det har jeg innimellom. Heldigvis ikke noe farlig:)

Skrevet

Hun sjekket eggstokkene mine også ja:) Ingen cyster der!

Kramper..hmm,hvordan kjennes der ut? Er heldigvis litt bedre nå!:):)

Skrevet

Vel, tror det er kramper i hvert fall! Det gjør vondt innimellom nede i magen og det bytter på hvilken side. Skjer ofte når jeg nyser, men går over ganske fort, da:)

Skrevet

Går det bra? Smerter ennå? Jeg hadde kreft i en eggstokk og fikk fjernet denne. Da har jeg en igjen, (komplisert matematikk :P) Siden den gang har den ene eggstokken fortalt at den var der med å sende fra seg en stikkende smerte nå å da. Jeg var til MR pga dette, men de fant ikke noe, og åpenbart fungerer den meget bra :P

Så om det stikker på høyre eller venstre side av magen, kan det være eggstokken, det er helt ufarlig :)

Skrevet

Går fint nå:-)Har ikke hatt samme smertene igjen siden lørdagskvelden:):)

Skrevet

Åå, jeg ble også veldig rørt her!! Ønsker deg virkelig lykke til, og håper du får roet deg ordentlig ned og nytt resten av svangerskapet. :-) Må ha vært fantastisk å se det bankende hjertet <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...