Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Fler med babyer som ikke har begynnt å få tenner eller sitter selv?
Gutt 08 Jente11 Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Ja, klart det! Å sette seg opp selv er det mange som ikke gjør, blandt annet jenta mi, selv om hun er ei aktiv og ganske motorisk jente. Tror gjennomsnittet på å sette seg opp selv er 9mnd, så jeg ville ikke stresset med dette enda om jeg var deg:) Og tennene venter på seg de også. Men regner med de kommer med tida de også
Anonym bruker Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 Jenta mi blir 7 mnd om noen få dager:p hun har ikke fått tenner og hun sitter ikke selv ;p Det kommer vell snart
Gjest Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Åh så bra! Syns det er så mange som opplever tenner og unger som nesten står veldig tidlig :-) HI
littlefairy Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Gutten min er over 8mnd, og ikke en eneste tann å se, han kan sitte litt med støtte (velver plutselig bak/fram/sidelengs), blir bedre for hver dag, men klarer ikke sette seg opp selv.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 27. august 2011 #6 Skrevet 27. august 2011 Her har det kommet fire tenner, to opp og to fortenner nede:) Men ikke sitter, ikke står på fanget og ikke opp i krabbestilling:) Han var prematurfødt, så er litt forberedt på at ting kan ta litt tid på det motoriske plan:) Han er snart 10 mnd. men er da 7 mnd. korrigert. Alle fire tenna kom på 14 dager, da var han 6 mnd. korrigert:)
Lykkeliten nov + juli <3 Skrevet 29. august 2011 #7 Skrevet 29. august 2011 Gutten vår er litt over ni mnd og første tann brøt gjennom for to uker siden. Nå er nummer to på vei ut. Han kan sitte helt fint selv, men gidder ikke når han heller kan krabbe rundt og undersøke alt mulig.. Jeg lurte også på når tennene skulle komme, syntes alle andre hadde 2,3,4 tenner.. Men de kommer, de kommer!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 30. august 2011 #8 Skrevet 30. august 2011 Han sitter ikke her heller. Ikke vanlig det ved 7 mnd alder. Han gidder knapt snu seg og viser ikke noen andre fysiske tegn på å krabbe enda heller bortsett fra at han helt klart er nysgjerrig og har et ønske om "å nå fram". Ikke la deg skremme av de som er langt fremme. Man får nok en følelse av at det indirekte skrytes litt innimellom, selvom det kamufleres som nysgjerrighet på hva andres barn kan. Ikke tenk på det, men nyt babyen din for før du vet ordet av det kan han/hun både gå, sykle og stå på vannski selv:o)
Ladybugg Skrevet 30. august 2011 #9 Skrevet 30. august 2011 Min lille gutt har to tenner nede, men setter seg ikke opp selv
Junifrue Skrevet 30. august 2011 #10 Skrevet 30. august 2011 Snuppa mi har ei tann på gang, har sett en liten hvit prikk i tannkjøttet en måned nå, men den har ennå ikke kommet opp. Hun kan sitte selv i 10 sekunder før hun tipper til siden, så det teller ikke helt;p Hun har en kusine som er 3 uker yngre som hele veien har vært veldig sterk: står i fanget, sitter mye stødigere, går opp i krabbeposisjon, aker seg bakover og "står planken". Har jo tenkt litt på at kanskje jenta mi er litt treig, men både helsesøster og legen var fornøyd på kontroll i dag så jeg konkluderer med at babyer ganske enkelt er forskjellige:)
Lillespiren<3 Skrevet 30. august 2011 #11 Skrevet 30. august 2011 Det er så stort mangfold og så store forskjeller=) Noen er tidligere til ulike ting enn andre. Min gutt på 7,5 mnd har nettop begynt å snu seg begge veier. Han åler seg bakover og kommer seg littegranne rundt. Han er ikke i nærheten av å kunne sitte. Tipper han ikke kan det på en stund heller. Men han kan stå i fanget. Ingen tegn på tenner heller. Jeg selv fikk ikke tenner før jeg var over året;) Men han "snakker" kjempemasse. Veldig mye babling og interesse for detaljer. Kan sitte med han i over en halvtime å lese i billedbøker. Jeg går lei før han;) Så noen er veldig motoriske og andre er gjerne tidligere med andre kvaliteter:)
mastermind Skrevet 30. august 2011 #12 Skrevet 30. august 2011 Han er 7 mnd i dag. Sitter selv og har gjort det i 2-3 uker, men setter seg ikke opp selv! Vil helst ikke at han skal sitte, men får gjøre det litt. Har to tenner nede, kom da han var 5,5 mnd. Men han er absolutt ikke så langt framme som mange skryte av. ikke i det hele tatt! var sein med å snu seg, krabber ikke, reiser seg ikke opp +++
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå