Gå til innhold

Rhodos, erfaringer? Og hva med vind i "syden", blir det kaldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en heller ræva sommer både i fjor og i år, så vil jeg sydover neste sommer! I minst 2 uker, gjerne 3. Er møkk lei værmeldinger som stadig vekk slår feil, iskald nordavind når det endelig kommer noen solglimt, og for kaldt vær til at det egentlig er forsvarlig å la barna bade ute.

Rodhos så flott ut, et sted vi aldri har vært før. Noen som har vært her og kan fortelle litt?

Og så har jeg kikket litt på videoer fra ulike hoteller og sånt, og det som slår meg er at det later til å blåse (ganske mye) hele tiden. Vi tenkte å reise midt i juli. Vi har vært på GC en del ganger i mars, og da har vinden ofte gjort at det kan bli kjølig, slik som her til lands, men hvordan er dette midt i juli i sydlige strøk? Kan det bli kaldt for små badenymfer, eller er det bare deilig med en bris i det varme været?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinden i Hellas i juni /juli er ihvertfall ikke kjølig:) Det blir mere som en hårføner altså. Jeg kan love deg med hånden på hjertet at de ikke vil fryse:)

Skrevet

Ok, takk! Ble litt beroliget nå. Det så nemlig så kaldt ut der palmene bøyde seg veldig i vinden, hehe. Hårføner høres bare herlig ut.

HI

Skrevet

Rodhos er kjempebra, vi har vært på vingsenteret i Kallithea flere ganger.. der er det ikke så mye vind, bare litt behagelig bris innimellom..fantastisk for barna ihvertfall!! Anbefales

Skrevet

Faktisk Kalithea vi har landet litt på ;) Kan du fortelle litt om hotellet, maten, badetemperaturer osv? Ser at bassenget ikke er oppvarmet, men det trengs gjerne ikke? Har ikke vært sydover på sommerstid på 15 år, så husker nesten ikke lenger hvordan det er.

Skrevet

Vi har bare vært der i august, kom tilbake nå forrige søndag..da var det mellom 30-35 grader på det varmeste.. veldig behagelig på kvelden med ca 25 grader tror jeg..trengte ikke jakke på kvelden ihvertfall. Det er to restauranter..en ganske billig og en litt finere..veldig bra mat på begge to.. barna spiser både lunch og middag gratis på den billigste som har egen buffet for barna.. show på kvelden både for barn og voksne i sunving stil..Lollo og Bernie og miniland, masse som foregår..fantastisk deilig i sjøen og..varmt og godt.. bassenget er litt kaldere enn sjøen på formiddagen men blir fort oppvarmet..

vet ikke hvor gamle dine er men vi reiste med alle fem (mine, dine og våre her i gården) alder fra 9 år til 8 mnd, og alle hadde det utmerket..skal dere med baby abefales happy baby leilighet som vender ut mot bassenget..den har alt..vogn, vippestol, høystol, badestol/brett, reiseseng, og de leilighetene har skygge på verandaen etter klokka 13 ihvertfall..

Alle jeg kjenner som har vært der er veldig fornøyde!!

Skrevet

Tusen takk! Vi vil reise sammen med annen familie, og blir da 8 voksne og 8 barn der barna vil være mellom 2,5 år og 10 år, så ingen babyer. Min vil da være 3, 5, 8 og 10 år. Skal bli herlig å reise uten helst små barn :) Godt å høre at du er fornøyd, jeg likte stedet veldig godt bare av å se på bildene.

HI

Skrevet

Vi var i Rhodos for 3 år siden. Var vel helt greit der,men ikke et sted jeg ville reist tilbake til. Og ja, det blåste mye,og det var ikke kjølig, bare plagsomt. Men været får man ikke styrt uansett hvor man er hen ;)

Skrevet

Rhodos er min sydenfavoritt! Men jeg foretrekker å bo i Rhodos by. Ialyssos er også bra. Det ligger bare 10 min med bil fra Rhodos og har mange butikker og restauranter, samt en bra strand.

Skrevet

Rhodos er veldig bra. Med barn vil jeg anbefale, som de over her, Sunwing Kallithea. Eller Star tours Blue Village (men den er dyr..) eller Apollos Mythhos Beach. Sistnevnte er helt nytt og har super standard, men ligger lengre unna Rhodos by, som også er virkelig kjempe koselig. Det er primært sten-strender, men det syns bare barna er kjempe gøy, finne den fineste stenen, kaste i vannet etc. Ikke dra på andre siden av øya, der er det vind. Og den er ikke akkurat kald, men det blir bølger....

Skrevet

Du kommer til å elske hvert vindgufs på den tiden dere har tenkt å reise ;) Det er varmt, både i lufta, i vinden og i vannet ;)

Skrevet

Veldig varmt. Så varmt at du nesten ikke får puste...

Skrevet

Nydelig på Rhodos. Har vært der 3 ganger. Det blåser nesten alltid på Rhodos, på tvers av øya. Det fører til at det er mye bølger på vestkysten, og ikke veldig egnet for små barn. På østkysten er vinden bare som en behagelig bris som gjør at det ikke blir så hett som det kunne ha vært, men kjølig blir det ihvertfall ikke!

Kalithea er koselig. Fin strand, fint hotell, barnevennlig, kort spasertur til Koskinou og restauranter der, og bare en lite drosjetur til Rhodos by.

Skrevet

Takk for alle tilbakemeldinger! Tror det blir Kalithea på Rhodos for oss :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...