Gå til innhold

Huset vi skal på visning i morgen er på 265....stort eller lite?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det er stort nok. Selv har vi aldri bodd på mer enn 180 kvadrat, og selv det er i meste laget når det gjelder å skulle holde det rent. Heldigvis følger det som oftest med bodplass med et såpass stort hus, men er det ikke det engang, så hadde ikke jeg vurdert det.

For meg kommer det ann på hvor mange etager det er. Er det 3 etg vil det jo virke mye mindre enn 1 etg.

Har selv enebolig på 200kvm, men fordelt på 3 etg skulle ønske det bare var 2 etg.

Annonse

Vi er 4 stk som bor i et hus på 110 kvm. Vi har foreløpig mer enn god nok plass. Vi vil jo være sammen i huset vårt så vi trenger ikke masse rom eller kjempestore rom. Men, jeg kan se for meg at når barna blir større så må vi bygge ut slik at de kan få litt større rom.

265 kvm i BRA eller BOA? Eller hva det enn nå heter med de nye betegnelsene... 265 kvm i BRA er litt stort, men ikke uvanlig stort, men er det snakk om 265 kvm i BOA er det veldig stort.

Vi skal bygge hus på ca 400 kvadrat i BRA, men BOA blir jo "bare" på ca 320 kvm (og da altså ca 55 kvm større enn det som dere så på dersom deres er 265 kvm i BOA). Uansett blir det digert, noe absolutt alle håndtverkene vi har tilknyttet til oss stadig vekk kommenterer. Og de er jo med på å bygge hus hele tiden og har vel god greie på størrelse.

Vi bor foreløpig på 145 m2, men når vi er ferdig å innrede loftet vil huset være på 230m2. Selv synes jeg dette er mer enn stort nok.Vi har 5 store soverom,stor stue og stort kjøkken. Et hus skal vaskes og vedlikeholdes også. Så en enebolig på 265m2 vil jeg påstå er stort ikke lite!

Kommer nå litt an på rominndelingen på huset det, men 265 er jevnt over nokså stort mener jeg. Er nå over 100 kvm mer enn vi har og vi har nå greit med plass, 5 personer, hvor 2 er tenåringer

Annonse

Det er stort. :) Nå bor jeg i Oslo, da, og bare i rekkehus, så vi har mye mindre plass å boltre oss på. Hadde vi bodd "på landet" hadde vi vel forventet oss et mye større hus for pengene. Men jeg synes fortsatt 265 er stort, uavhengig av hvor i landet det er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...