Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare i uke 30, så veit at lille sprell ennå har god tid til å snu seg, men jeg blir alikevel mer stresset for hver dag som går. Hadde en tøff fødsel forrige gang, og klarer ikke å tro på at jeg skal kunne gjennomføre en setefødsel, men samtidig har jeg fullstendig angst for keisersnitt. Så da kverner tankene rundt i hodet, tenk om hun ikke snur seg. Åååh, vil bare at hun skal gjøre en salto og legge seg med hodet ned med en gang, så slipper jeg å tenke mer på det. Vet at det er dustete å gå å bekymre seg allerede nå, men klarer ikke å la være.

Mange som har hatt baby som har ligge i sete lenge og så snudd seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her snudde junior seg i løpet av uke 34, var på kontroll i går (34+5) og da lå han endelig med hodet ned:) Hun har god tid på å snu seg:)

Skrevet

I slutten av uke 36 klarte ikke jordmor å fastsette hvilken vei han lå i, men det kjentes som seteleie. Jeg hadde på følelsen av seteleie pga spark og lignende. Så jeg ble sendt på ultralyd i uke 37 for å se hvilken vei han lå. Men i løpet av noen dager endret hele bevegelsesrytmen seg så da jeg kom på ultralyd lå han riktig vei. Plutselig begynte jeg å kjenne spark over navelen og ikke bare nedover.

Skrevet

Har en venninne som fikk babyen til å snu seg ved å bruke en spesiell yoga-øvelse. Søk på nettet eller ring et yogasenter og spør.

Skrevet

Jeg er 38+ 6. Babyen har ligget i hodeleie frem til for noen dager siden. Fikk bekreftet at hun hadde snudd seg før helgen og at jeg må forberede meg på setefødsel:( Dermed ingen garanti for at de vil ligge i hodeleie fra uke 30 desverre,,,,

Skrevet

Hm, dette med yoga var kanskje ikke så dumt. Må sjekkes ut. Takk for tips! :-) Krysser fingre og tær...

Skrevet

Min snudde seg i uke 34, nå er jeg i 36 og den ligger enda med hodet ned. Trodde det var helt vanlig at de boltret seg rundt i uke 30 som du er nå, det gjorde iallefall min :) Den snur seg helt sikkert, ville ikke tenkt på å bekymre meg før uke 36-37 ;-)

Skrevet

Jordmor trodde min baby lå i seteleie, var på UL og sjekket men baby lå riktig vei :) men hode er ikke festet så krysser fingrene på at han ikke snur seg.. kjenner det samme bevegelsesmønsteret som da jordmor sa seteleie så tror nok det var er vanskelig å kjenne..

er i uke 36... Det de sa til meg var at hvis baby lå i seteleie skulle de prøve å snu den før uke 37 :) Bare snakk med jordmor om UL før uke 37 og prøv å snu babyen da :)

Skrevet

Bebisen min lå i seteleie i mange uker og jeg skulle inn til vurdering i uke 37. Dagen før snudde han seg, og han har forblitt der siden.. Er 3 dager på overtid i dag og bare venter på lillegull <3

Bebisen din har mange uker på seg til å snu seg mange ganger. Ingen vits i å begynne å tenke og grue seg før i uke 35-36... Dessuten tror jeg de prøver å snu babyen før andre tiltak blir vurdert... Keisersnitt er siste utvei..

Skrevet

min tar kolbøtter ofte hun og jeg er i uke 34. sist kontroll var hun med hode ned men på skrå. gangen føre sete og i mellom de kontrollene var hun i tverrleie

Skrevet

Heihei:)

Min baby har lagt i seteleie helt siden ordinær UL i uke 18.

Og vi fikk time med lege i uke 37 fordi den ikke hadde snudd seg enda.. (For at de eventuelt skulle prøve å snu eller ta mål av bekkene mitt, viss jeg hadde måttet føde i seteleie)

Og to dager før vi skulle dit, snudde babyen seg selv:)

Flaks :))

1 uke etter det, var hodet langt nede og festet :o)

Prøv bare å ta det med ro, å rekn med at han/hun snur seg..

Tror det er bare 4 eller 5 % som sitter med rompa ned når det er tid for fødsel, så veldig liten sjanse :)Lykke til

Skrevet

Åh, så mange hyggelige og positive tilbakemeldinger! Ble litt mer positiv med en gang jeg nå :-) Tusen takk, jenter. Satser på at hun snur seg i de kommende ukene :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...