Tuddeli Skrevet 27. august 2011 #1 Skrevet 27. august 2011 Er bare i uke 30, så veit at lille sprell ennå har god tid til å snu seg, men jeg blir alikevel mer stresset for hver dag som går. Hadde en tøff fødsel forrige gang, og klarer ikke å tro på at jeg skal kunne gjennomføre en setefødsel, men samtidig har jeg fullstendig angst for keisersnitt. Så da kverner tankene rundt i hodet, tenk om hun ikke snur seg. Åååh, vil bare at hun skal gjøre en salto og legge seg med hodet ned med en gang, så slipper jeg å tenke mer på det. Vet at det er dustete å gå å bekymre seg allerede nå, men klarer ikke å la være. Mange som har hatt baby som har ligge i sete lenge og så snudd seg?
Hartotullerogventergutt Skrevet 27. august 2011 #2 Skrevet 27. august 2011 Ja, her snudde junior seg i løpet av uke 34, var på kontroll i går (34+5) og da lå han endelig med hodet ned:) Hun har god tid på å snu seg:)
LillemorHeidi Skrevet 27. august 2011 #3 Skrevet 27. august 2011 I slutten av uke 36 klarte ikke jordmor å fastsette hvilken vei han lå i, men det kjentes som seteleie. Jeg hadde på følelsen av seteleie pga spark og lignende. Så jeg ble sendt på ultralyd i uke 37 for å se hvilken vei han lå. Men i løpet av noen dager endret hele bevegelsesrytmen seg så da jeg kom på ultralyd lå han riktig vei. Plutselig begynte jeg å kjenne spark over navelen og ikke bare nedover.
Siripiri venter nr.3 Skrevet 27. august 2011 #4 Skrevet 27. august 2011 Har en venninne som fikk babyen til å snu seg ved å bruke en spesiell yoga-øvelse. Søk på nettet eller ring et yogasenter og spør.
Gravid med nr tre=) Skrevet 27. august 2011 #5 Skrevet 27. august 2011 Jeg er 38+ 6. Babyen har ligget i hodeleie frem til for noen dager siden. Fikk bekreftet at hun hadde snudd seg før helgen og at jeg må forberede meg på setefødsel:( Dermed ingen garanti for at de vil ligge i hodeleie fra uke 30 desverre,,,,
Tuddeli Skrevet 27. august 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2011 Hm, dette med yoga var kanskje ikke så dumt. Må sjekkes ut. Takk for tips! :-) Krysser fingre og tær...
baby123 Skrevet 27. august 2011 #7 Skrevet 27. august 2011 Min snudde seg i uke 34, nå er jeg i 36 og den ligger enda med hodet ned. Trodde det var helt vanlig at de boltret seg rundt i uke 30 som du er nå, det gjorde iallefall min Den snur seg helt sikkert, ville ikke tenkt på å bekymre meg før uke 36-37 ;-)
bebebe Skrevet 27. august 2011 #8 Skrevet 27. august 2011 Jordmor trodde min baby lå i seteleie, var på UL og sjekket men baby lå riktig vei men hode er ikke festet så krysser fingrene på at han ikke snur seg.. kjenner det samme bevegelsesmønsteret som da jordmor sa seteleie så tror nok det var er vanskelig å kjenne.. er i uke 36... Det de sa til meg var at hvis baby lå i seteleie skulle de prøve å snu den før uke 37 Bare snakk med jordmor om UL før uke 37 og prøv å snu babyen da
Pogoled Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 Bebisen min lå i seteleie i mange uker og jeg skulle inn til vurdering i uke 37. Dagen før snudde han seg, og han har forblitt der siden.. Er 3 dager på overtid i dag og bare venter på lillegull <3 Bebisen din har mange uker på seg til å snu seg mange ganger. Ingen vits i å begynne å tenke og grue seg før i uke 35-36... Dessuten tror jeg de prøver å snu babyen før andre tiltak blir vurdert... Keisersnitt er siste utvei..
nytt bøllefrø i okt Skrevet 27. august 2011 #10 Skrevet 27. august 2011 min tar kolbøtter ofte hun og jeg er i uke 34. sist kontroll var hun med hode ned men på skrå. gangen føre sete og i mellom de kontrollene var hun i tverrleie
ninairen Skrevet 27. august 2011 #11 Skrevet 27. august 2011 Heihei:) Min baby har lagt i seteleie helt siden ordinær UL i uke 18. Og vi fikk time med lege i uke 37 fordi den ikke hadde snudd seg enda.. (For at de eventuelt skulle prøve å snu eller ta mål av bekkene mitt, viss jeg hadde måttet føde i seteleie) Og to dager før vi skulle dit, snudde babyen seg selv:) Flaks ) 1 uke etter det, var hodet langt nede og festet ) Prøv bare å ta det med ro, å rekn med at han/hun snur seg.. Tror det er bare 4 eller 5 % som sitter med rompa ned når det er tid for fødsel, så veldig liten sjanse :)Lykke til
Tuddeli Skrevet 27. august 2011 Forfatter #12 Skrevet 27. august 2011 Åh, så mange hyggelige og positive tilbakemeldinger! Ble litt mer positiv med en gang jeg nå :-) Tusen takk, jenter. Satser på at hun snur seg i de kommende ukene :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå