Gå til innhold

Amming - roting ved puppen


Antonie2010

Anbefalte innlegg

Jentene min er nå 10 uker gamle og jeg har fullammet dem hele tiden. De får en flaske med erstatning på kvelden etter at vi har ammet (slik at de sover litt lenger).

Nå de siste ukene har de begynt etter ca 5-10 min amming og hylskrike ved puppen, vil ikke ta puppen og bare roter. Jeg tar dem opp for å rape og gulpe, og legger dem så ned igjen, men da suger de litt før dem begynner å hyle.

Når jeg klemmer på puppen kommer det melk ut, så virker ikke som puppene er tomme.

 

Jeg syns det er stressende at de roter sånn, er som regel matingen ved 18 og 21 tiden.

 

Noen som har noen tips? Bør jeg bytte ut et måltid med erstatning?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine begynte også å tulle fælt etter et par måneder. De vred seg og kava, og slapp brystet, og jeg brukte skjold som skled av x-antall ganger pga all kavinga og når jeg skulle legge til den ene datt den andre av, og sånn holdt vi på helt til jeg ga opp hele greia. Ikke vet jeg hva det kommer av men jeg kan jo komme med noen teorier når jeg først er i gang.

Det er jo en del som hevder at man har mindre melk om kvelden, så går jo ann at du pumper deg å ser etter at det faktisk er greit med melk der? Ellers ville jeg egentlig tro at dette kjenner du på selv, tror du at det er melk der, så er det nok det.

 

Ellers er det jo en teori om at noen unger blir "late" av å få flaske. Når de får flaske så slipper de å jobbe for føden, og når de har sugd seg sånn passe mette på brystet ditt, så "gidder" de ikke jobbe mer.

 

ELLER, så kan det jo faktisk hende at de er mette?Jo eldre de blir jo fortere får de i seg melka, og produksjonen din er jo finjustert etter deres behov, så jeg ville faktisk prøvd å bare rape de og anse måltidet som over, og se om det kan være tilfelle.

 

Veldig mye frem og tilbake i det innlegget her, men det kan jo være så mye rart. Prøv deg frem litt er mitt beste tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...