Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forstått det som at mange her inne gikk fra to til en soving når ungene var 9 mnd. Sønnen min er 8 mnd og akkurat nå prøver jeg å få han til å sove for andre gang idag. Synes dette begynner å bli i seineste laget, han har vært sånn en ukes tid. Det har endt med at jeg har måttet vekke han kl 18 for ellers er han jo oppe til kl 22. Er det på tide med en lur? Hvordan går jeg i så fall frem? Han våkner kl 07 også pleier jeg legge han kl 10, men i det siste har han ikke sovet før ca 11.30. Idag sov han til kl 13. Har noenganger fått han til å sove bare en gang, men da sovner han ofte 19.30 og våkner kl 05. Tror kanskje jeg ikke gidder prøve mer nå, han ligger jo bare å smiler til meg ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har sovet to ganger til de var over året. Du kan jo forsøke å trappe ned, hvis du synes han virker klar for det. Da kan du nok risikere at han våkner tidlig, og at han blir ekstremt trett før han legger seg på dagen, og på kvelden. Men det går seg til. Det tar noen uker gjerne

Skrevet

Gutten min er også 8mnd, han sover to lurer om dagen.

Jeg også ble så usikker på alt dette her, men om han sover mer eller mindre så blir det trøbbel her i gården, så da har jeg funnet ut at det er best for han.

Han må også sove siste luren sin fra to-tre til SENEST 16-16.30, ellers blir det bare krøll til kvelden, og om han våkner tidligere så er han så stuuuptrøtt i 18 tiden at jeg nesten ikke får i han grøten, og han sovner ofte 18.30.

Kl 19 er han alltid i seng, aldri senere enn det, og sover til ca 7, da ca 12 timer trenger han iløpet av natta for ikke å være grinete/trøtt på morran, noen ganger våkner han tidlig i seks tiden, og da får han komme i vår seng å sove videre, men noen ganger får han melk før han klarer å sove en time til.

Leste et sted at en baby mellom 7-9 mnd bør sove 14,5 timer i døgnet, og når jeg regner 12 timer søvn pr natt, så skal han da sove hvertfall 2,5 time til iløpet av dagen, og da går det strålendes :D

Men alle er jo forskjellige, så du må jo bare finne ut hva som passer gutten din. Men enig i at det blir tullete med en dupp i 17-17.30 tiden, det er nok fordi han våkner i 13 tiden, og tiden fram til kvelden blir altfor lang uten en liten lur.

Jeg prøver å få til en dupp i 10-11 tiden fram til ca 12, og så i 14 tiden igjen som sagt.

Verdt å prøve? søvn avler søvn, og hvis han får for lite søvn på dagtid så vil også nattesøvnen bli urolig, og det vil være vanskeligere å finne roen når kvelden kommer, da barnet blir overtrøtt.

Skrevet

Hei!

Jeg har en datter på 8 mnd, og vi har akkurat gått fra 3-2 lurer vi :)

Legger seg 20, og sover til 07. Sover ca 2,5 timer i løpet av dagen.

Skrevet

Takk for svar. Det endte med at han sov kun en gang fra 11.30 til 13 og la seg kl 20 og våknet igjen 6.30. Jeg prøver å få han til å sove kl 10 og kl 15, men det funker bare ikke lenger, vi har begynt å gå en time tur hver av gangene, men han sovner ikke, igår kjørte vi også hjem fra butikken (15 min) kl 15.30 men nei... Så jeg får se litt hva jeg gjør... Hadde i allefall håpet at han sov lengre om natta men det gjør han ikke, så her det ingen fordeler enn så lenge ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...