Gå til innhold

Hvor stor skade tar babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spyr og jeg spyr og jeg spyr. Får knapt nok i meg noe som helst av verken vått eller tørt.. Vil babyen likevel ha det bra inni magen?

Kjenner jeg har ekstra panikk denne gangen ettersom at jeg ikke var så dårlig med de to andre som det jeg har vært og er denne gangen..

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg spydde omtrent hver dag fra uke 6-7 og helt til fødselen sist gang, og i starten MANGE ganger om dagen. Legen sa at babyen tok den næringa den trengte fra meg uansett, så det skulle gå bra. (og på den tida var vel jeg heller som undervektig å regne utifra BMI)

Men blir det for ille bør du snakke med legen og evt vurdere innleggelse på sykehus en periode. Man må jo ha i seg næring for sin egen del også....

Skrevet

Jeg har gått ned over 6 kg ( lå på rundt 67,5 kg og er 61.3 kg nå ) i løpet av tiden fra jeg frant ut at jeg var gravid og til nå. Jeg har vært innlagt for væskebehandling, og har åpen retur. Men vil så gjerne klare meg hjemme iom at jeg har to små som også krever litt av mammaen sin.

Men så klart, man må jo ta vare på seg selv og den lille også.

Men den lille klarer seg tiltross for at jeg ikke får i meg så mye? så har jeg ingenting å frykte?

Skrevet

moren min spydde i alle svangerskapene sine, hun fikk ikke i seg noe som helst, hun ble så utrolig tynn. men hun har nå 6 friske barn, og jeg er en av dem som nå er gravid med nr 1 :D jeg har ikke hatt så mye oppkast men er veldig kvalm til tider, men begynner å gå over

Skrevet

Jeg trur det skal gå bra ja. Jeg gikk selv ned fra 51 til ca 48, så hadde ikke mye å gå på kan du si. Hør med lege/jordmor hvis du er bekymret. Lykke til :)

Skrevet

som legen min sa, babyen er som en parasitt som suger til seg alt den skal på bekostning av mamman. det er dermed kun deg det går utover :) Hadde hyperemesis sist gang, god bedring :=)

Skrevet

Får håpe den lille har det bra da :) Spiser ennå minimalt, først i dag har jeg klart å spise 3 bittesmå måltid (1 knekkebrød, litt potetmos og spist en brødskive no til kvelden) uten at det har kommet opp igjen... Så er vel kanskje håp?

Men har gått i nesten 14 dager på spareblusser der eg knapt nok har hatt nok energi til å gå fra senga til toalettet.

Har derfor også bestilt UL som jeg skal på i uke 11 :)

Skrevet

Blir det for ille igjen så er det viktig at du evt kommer deg inn og får tilført litt væske igjen, men det snakker du med legen din om. Det kan være viktig for at du skal føle deg bedre.

Tilskudd av vitamin B6 og akupunktur i kombinasjon bruker å ta de fleste svangerskapskvalmer! (Ta 40 mg B6 pyridoksin daglig, start evt med dobbel dose de første tre dagene og deretter enkel dose.)

Kan være lurt å få legen til å sjekke deg for diverse vitaminer og mineraler, da du kan bli lav på mye hvis du ikke får i deg ordentlig næring.

Lave doser av magnesium og kalsium er sett i sammenheng med svangerskapskvalme. Noen også med jod, men jod skal man ikke ta uten å vite at man trenger deg. Magnesium og kalsium kan man godt ta vanlige tilskudd av uten fare.

God bedring og lykke til videre! :)

Skrevet

Takk for tips. Når jeg var innlagt for en og en halv uke siden fikk jeg B-vit.sprøyte, kanskje jeg kan be legen min om å få den der også - evt høre med sykehuset om jeg kan komme inn og ta en ny en?

Skal innom og levere urinprøve og ta noen nye blodprøver, så kanskje legen kan sjekke for om det er noe vitaminmangel?

Jeg prøvde meg på å ta omega 3 kapsler etc, men ble bare ennå mer dårlig av de og det samme med disse gravid vitaminene. Men håper det kommer seg nå når jeg får skikkelig oppfølging.

Men må si at jeg bekymrer meg for den lille mtp hvor lite jeg har fått i meg før i dag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...