Gå til innhold

Tørr hud og sprekker i huden/folder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Datteren min er 2 1/2 mnd. Hun har så veldig tørr hud! Har prøvd locobase, a-krem, babyolje og en stellekrem, smører da 2-3 ganger daglig, men ser ut til å bli bare tørrere. Av og til også rød og nuppete. Om hun klør er vanskelig å si, men hun er mye urolig og skrikete (har tolket dette som kolikk, men vet jo ikke). Prøver å ikke bade så ofte, og har alltid badeolje i, bruker ikke såpe.

Hun er også veldig rød i foldene sine, særlig under halsen. Prøver jo å vaske og tørke, men det er ikke lett.. Forsøkt brulidin, silulen, dactacort og soppmiddel. Noen m tips..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en snakk med hs. Eventuelt få en lege til å se på henne. Kan det være atopisk eksem?

Skrevet

Bepanthen? Den er veldig god. Men du kan jo ta en tur til HS også, evt til lege. Hørtes ikke noe særlig ut :/

Skrevet

dette høres unektelig ut som atopisk eksem. kan anbefal en tur til lege, han/hun kan skrive ut en krem du kan bruke. Ellers så har jeg hatt atopisk eksem på begge mine gutter, i mildd grad da. Men vi har blitt "friske" med ADERMA for tørr og irritert hud. aderma har også en for atopisk hud, den har jeg ikke erfaring med. Den adermaen som vi bruker funker på alt og alle, voksne som barn. Har ikke andre kremer i hus rett og slett. Bleie utslett, sår rumoe, melkeutslett, atopisk eksem i hudfolder, rosetter i kinnene om vinteren. ALT virker den på:) Super kremen over alle spør du meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...