Gå til innhold

Erfaringer m kiropraktor/manuell terapeut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi skriker mye og har masse vondt i magen tror vi, ser sånn ut og har mye luft og veldi ofte avføring. Har fått mye råd om kriopraktor ol, men har vært skeptisk da det jo virker som det er fra magen. Begynner nå å bli ganske desperat! Kan disse låsningene osv virke som magevondt? Trengs mange behandlinger? Knekker de på nakken til babye..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ungen her gikk til kiropraktor når han var 3-4 uker gammel, hadde mye luft i magen som ikke kom ut, og han ble mye bedre. Han sa det pleier og være 3-6 ganger før de blir bra og nei, han knakk ikke nakken :P gjorde noe med ryggraden. husker ikke hva

Gjest Madolyn
Skrevet

Dersom du skal gå til kiropraktor, så gå til en som er spesialist på barn! Kiropraktorer skal IKKE knekke noe på disse små! Hadde gutten til kiropraktor 5 ganger pga nakkelåsning, og den ble myk og fin etterpå :)

Vår behandling besto av at jeg la meg ned på ryggen på en benk med gutten liggende på magen oppå meg. Så trykket kiropraktoren veldig lett på punkter i nakken i noen få minutter. Dette var ikke smertefullt for gutten i det hele tatt.

Manuellterapeut er gratis, men det går fort noen uker før du får time. Vi gikk til manuellterapeut, men var IKKE fornøyd med ham. Han sto og bar babyen vår i stillinger som fikk gutten til å hylskrike, og vi gikk ikke tilbake dit. Bedre med smertefri, om enn mer kostbar, behandling hos kiropraktor. Syns nå vi da! :)

Skrevet

Var til manuellterapeut for behandling av nakkelåsning, og det er det smarteste vi har gjort. Hun var også plaget med luftsmerter, og gråt mye om kveldene, og presset til hun ble rød, uten at det kom noe ut. Etter de to første behandlingene, hadde hun noen heftige skittbleier når jeg tok henne utav bilstolen. Etter det har hun aldri vært plaget med luft i magen, og har hatt daglig avføring, uansett hva vi har puttet i den lille magen hennes.

I nakken paserer det veldig mye nerver som styrer impulser utover i hele kroppen. Derfor er det en sammenheng mellom nakkelåsninger og mageproblemer, og også andre ting. Nervene kan komme litt i klem på grunn av låsningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...