Gå til innhold

Trenger litt ull-hjelp her... ull-undertøy til barn... ;)

Anbefalte innlegg

Kjøpte inn litt på salg i fjor, men det er jo så mange varianter at jeg er usikker på hvordan jeg bør bruke det.. har mest brukt bomullsundertøy tidligere..

Har kjøpt tynnere langermede trøyer og longs av pierre robert. Det er vel best å bruke helt underst. Men da gjerne med en vanlig bukse og genser utenpå eller? (til inne-bruk) Og en tykkere hjemmestrikket ull-dress utenpå når hun skal ut, sammen med parkdressen?

Har også kjøpt to bukser og gensere i sånn ull-frotte fra stormberg. De blir vel litt tykke eller klumpete og bruke som undertøy helt innerst eller? Ser liksom litt for meg at de er best å bruke som "vanlig bukse og genser" med annen ull-trøye og longs under, eller tar jeg feil? Hvordan bruker dere klærne av ull-frotte?

Og siden ull-longsene er uten føtter, så bør hun vel ha tynne ullsokker i tillegg til litt tykkere, eller? Har pleid å bruke bomullsstrømpebukser med føtter med type ulvang/trysil-sokker utenpå. Bør jeg kjøpe så hun har tynne ull-sokker innerst med ulvang/trysil sokker utenpå?

Håper på noen gode tips.

Da håper jeg snuppa mi holder seg varm til vinteren ;)

Fortsetter under...

Hei! Så flott at du har kjøpt ull til jenta di, det er visstnok spådd å bli nok en lang og kald vinter.

Hvor mye du har på henne inne kommer litt an på både alder, aktivitetsnivå og hvor varm jenta di er. Og det kommer an på hvor varmt det er inne i i barnehagen/hjemme.

Jenta mi er ganske varm av seg og går som regel bare i ullundertøyet inne, evt har hun en kjole, tunika eller skjørt over så hun ser mer kledd ut.

Sånn tynn ullfrotte dress har jeg brukt mye til jenta mi også. Hun bruker det under regntøy/høstdress når det er litt tidlig å ta frem den tykke ulla. Synes også den har vært deilig under vinterdressen på sånne milde dager som plutselig kommer innimellom. Så hun ikke går like varmt kledd i -20 som i -5. Hun har også brukt den som joggedress inne hvis det er litt småkaldt inne i barnehagen eller på hytta.

Angående sokker så gjør du som du synes passer best for ditt barn. Jeg bruker ulvang rett på foten, ikke noe tynnere under eller tykkere over (med unntak av et par ganger hvor det var fryktelig kaldt). Føler at det blir for klumpete med 2 par ullsokker på henne.

Ullundertøyet skal rett på kroppen ja:)

Mine barn har alltid gått i bare ullundertøy inne, da det blir for varmt med "vanlige" klær over så lenge de har gått i barnehagen.

Ullfrotte og type strikket bukse og genser er da til lag nr. 2- altså over ullundertøyet og under ytterdressen:)

Ang. sokker så er slike ullvangsokker eller andre tekniske sokker ment til å ha rett på foten. Ikke noe under eller over:)

Minste her er veldig varm av seg så til han har jeg brukt tynne ullsokker (fra Name It) istedenfor slike tekniske sokker og det holdt i hele fjor vinter:)

Jeg lærte noe nytt her om dagen da jeg var å handlet ullsokker. Om barnet har goretex sko, er det best og bruke ullsokker som har en blanding i seg, ikke bare ren ull, som ullvang, dette fordi det blir alt for varmt inni skoa. Derfor hadde reflex kommet med ullsokker som var en ullsokk med blanding i ! =) ikke vet jeg om det stemmer, men damen i butikken sa så.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...